سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد

احتمال دیدار عراقچی و اشمید در هفته آینده/ پایان مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 ساعت 7 صبح امروز

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با اعلام این خبر که جلسه کارشناسان بین ایران و 1+5 نزدیک ساعت 7 صبح امروز(سه‌شنبه 10 دی‌ماه) به وقت ژنو تمام شد، گفت: پیشرفت‌ها خوبی صورت گرفت اما برخی مسائل هنوز باقی مانده است که باید در سطح سیاسی حل و فصل شود.

"سیدعباس عراقچی"، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در گفتگو با با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر که جلسه کارشناسان بین ایران و 1+5 نزدیک ساعت 7 صبح امروز(سه‌شنبه 10 دی‌ماه) به وقت ژنو تمام شد، اظهار داشت: پیشرفت‌ها خوبی صورت گرفت اما برخی مسائل هنوز باقی مانده است که باید در سطح سیاسی حل و فصل شود.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان گزارش خود را به معاونین و مدیران سیاسی خواهند داد از احتمال دیدار خود با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون خبر داد.

عراقچی به انجام مراحل کارشناسی اشاره و ادامه داد: تببین جزییات اجرایی توافق و تقدیم گزارش به مدیران سیاسی نتیجه کار آنها بوده است که در مجموع نیز مثبت ارزیابی می‌شود.

گفتنی است، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را در این دور از مذاکرات برعهده داشت.
 
این سومین بار بود که کارشناسان ایران و 1+5 پس از امضای توافقنامه ژنو با عنوان طرح اقدام مشترک پشت میز مذاکرات نشستند.
 
لازم به ذکر است، مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5  آذر ماه  نیز در شهر ژنو برگزار و روز اول دی ماه برای تعطیلات کریسمس متوقف شد. این مذاکرات 18 آذر ماه نیز در وین برگزار شد و پس از 4 روز مذاکره به دلیل تحریم‌های آمریکا از سوی ایران متوقف شد. در پی دیدار کاترین اشتون و عباس عراقچی در بروکسل این مذاکرات با توافق طرفین و تأکید اشتون بر اینکه طرف مقابل و به ویژه آمریکا به تعهدات خود پایبند خواهد بود ادامه پیدا کرد.
 
پس از پایان دومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در ژنو کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفتگویی تلفنی داشتند.
 
آنها در این گفتگو بر ادامه مذاکرات پس از تعطیلات کریسمس توافق کردند.
 
ظریف در این باره عنوان کرد: تمامی مراحل مذاکرات دشوار و پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب خواهد بود و ضرورت صبر، حوصله و دقت و هوشیاری در همه مراحل ضروری است.
 
وی افزود: همکاران ما مذاکرات را با حسن نیت کامل و با هدف رسیدن به تفاهم ادامه می‌دهند و در تمامی مراحل با دقت از عزت، حقوق و منافع مردم بزرگ ایران حراست و پاسداری خواهند کرد.
 
استفان کلمنت دستیار کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست هیات کارشناسی گروه 1+5 را بر عهده داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.