سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبيل/

فرقه‌های ضاله بزرگترین آسیب را به جهان اسلام وارد کرده‌اند

مشاور استاندار و رابط ائمه جمعه و جماعات استان اردبیل گفت: هم اکنون مهمترین مشکلات جهان اسلام ناشی از قرائت‌های شخصی فرقه‌های باطلی همچون وهابیت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام عبدالله حسنی در جمع اهالی اهل سنت و اهل تشیع هشتجین شهرستان خلخال با اشاره به ایجاد فرقه های مختلف در بین مسلمانان بعد از رحلت رسول اکرم(ص) تاکید کرد که برخی از این فرقه‌ها به انحراف عقیدتی و فکری رسیدند و با اعمال نسنجیده و غیرانسانی خود امروز به مهمترین مشکل و مسئله جهان اسلام تبدیل شده‌اند.

وی یادآورشد: امروز بسیاری از فرقه‌های ضاله همچون وهابیت بزرگترین آسیب را به وجهه جهان اسلام و مسلمانان وارد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: فرقه ضاله وهابیت که نه جزو اهل تشیع و نه از اهل تسنن است؛ امروز به نام اسلام رفتارهای غیرانسانی انجام می دهند که نباید در مقابل این اعمال کاملاً باطل سکوت کرد.

وی معتقد است: هم اکنون مهمترین مشکلات جهان اسلام ناشی از قرائت‌های شخصی فرقه‌های باطلی همچون وهابیت است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) در آخرین ساعات عمرشان تمایل داشت وصیت شان به صورت مکتوب مضبوط شود، ادامه داد: این امر با کارشکنی عده‌ای از اطرافیان روبرو و محقق نشد و در ادامه و بعد از رحلت آن حضرت منجر به ایجاد فرقه‌های مختلف در بین مسلمانان شد.

حسنی با تاکید بر اینکه باید اهل تسنع و نشیع در کنار هم بر علیه این فرقه‌ها مقابله کنند، تصریح کرد: باید با تاسی از سیره تابناک پیامبر اسلام به عنوان دستور صریح قرآن و لازمه بلوغ و سعادت جوامع بشری مشکلات موجود در جهان اسلام را رفع کرد.

وی پرهیز از خشونت‌های بی مورد و مهربانی را از سجایای اخلاقی حضرت رسول اکرم(ص) و مهمترین ویژگی یک مسلمان برشمرد و افزود: احیای این رفتارهای خداپسندانه در جهان اسلام توفیقات ارزنده‌ای را نصیب مسلمانان خواهد کرد.

مشاور استاندار اردبیل با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، تواضع و مهربانی با مردم را از بارزترین صفات مومنان دانست و عنوان کرد: براساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی، مغضوب ترین افراد کسانی هستند که با سخن چینی و سخنان بی اساس سعی در سست کردن مودت بین مومنان دارند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، وهابیت ، فرقه ، ضاله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.