سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات هسته‌ای وین/2

شهری که میزبان مذاکرات هسته‌ای است + جزئیات و دمای وین در روزهای داغ مذاکرات هسته‌ای

وین پایتخت اتریش یکی از مرفه‌ترین شهر‌های دنیا میزبان نمایندگان و کارشناسان ایران و 1+5 است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 جهت نهایی شدن توافق صورت گرفته از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

این در حالی است که بعد از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در ایران، تمام مذاکرات هسته‌ای در شهر ژنو سوئیس برگزار شد، اما طرفین تصمیم گرفته‌اند جدیدترین دور مذاکرات هسته‌ای را در مکان دیگری برگزار کنند.

جدیدترین میزبان مذاکره‌کنندگان ایران و گروه 1+5، وین، پایتخت کشور اتریش است که یکی از مقرهای سازمان ملل در این شهر واقع شده است.

جدیدترین میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 کجاست؟

"اتریش" یکی از کشورهای اروپای غربی است که پایتخت آن "وین" بوده و در همسایگی کشورهای "آلمان"، "جمهوری چک"،"اسلوواکی"، "مجارستان"، "ایتالیا"، "اسلوونی"، "سوئیس" و "لیختنشتاین" واقع شده است.

"اتریش" یا "اؤستررَیش" برگرفته از دو واژه اؤستر (شرق) و رَیش (قلمرو و پادشاهی) است که مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است.

اتریش پس از جنگ جهانی دوم از سال 1945 تاکنون یک جمهوری فدرال است، صدر اعظم و رئیس‌جمهور این کشور توسط مردم انتخاب می‌شود.

جمعیت این کشور در حدود 8 و نیم میلیون نفر گزارش شد، حدود 60 درصد این کشور در رشته کوه‌های آلپ شرقی است.

جمهوری فدرال اتریش شامل ۹ ایالت بورگن‌لاند، کرنتن، اوبراسترایش، نیدراسترایش، سالزبورگ، اشتایرمارک، تیرول، فورآرلبرگ و وین است.

بر اساس سرانه تولید ناخالص داخلی، اتریش دوازدهمین کشور ثروتمند جهان است.

واحد پول اتریش یورو بوده و کشور آلمان مهمترین شریک تجاری اتریش بوده که این امر موجب تغییرات سریع در اقتصاد این کشور در اثر نوسانات اقتصادی آلمان است.

زبان رسمی اتریش آلمانی است، مردم "وین" به این زبان صحبت می‌کنند، در کنار زبان آلمانی عده کمی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند، کشور اتریش با مساحت ۸۳/۸۵۵ کیلومتر مربع از ۹ ایالت تشکیل یافته‌ است.

دو سوم مساحت اتریش در دامنه‌های كوههای آلپ بوده كه پوشیده از مراتع و جنگل‌ها است.

بزرگ‌ترین شهر اتریش، میزبان جدید مذاکره‌کنندگان هسته‌ای


وین در شمال شرقی کشور اتریش و در نزدیکی رود دانوب قرار دارد ناحیه‌ای مسطح که پوشیده از درختان گوناگون است، رودهای مهمی همچون "دانوب"، "این" و "مور" از این شهر می‌گذرد.

آب و هوای معتدل دارد و به غرب كشور خشك‌تر و در عین حال مرطوب تر از نواحی آلپی است؛ نواحیی كه بیش از 3000 متر ارتفاع دارد و در تمامی سال پوشیده از برف است.

"وین" پایتخت کشور اتریش و یکی از استان‌های نه‌گانه کشور محسوب می‌شود، این شهر بزرگترین شهر اتریش و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است، تا قبل از شروع قرن بیستم میلادی، وین بزرگترین شهر آلمانی زبان اروپا بود، قبل از جنگ جهانی اول این شهر دو میلیون نفر جمعیت داشت.

این شهر ۴۱۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و هم اکنون جمعیت آن به حدود یک میلیون و 7 صد هزار نفر می‌رسد که از این جمعیت در حدود 70 هزار نفر ایرانی است.

وین در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است و در سال حدود ۷ میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند، گردشگری بین‌المللی "توریست" مهمترین بخش اقتصاد ملی اتریش است.

پایتخت موسیقی جهان، ساز مذاکرات هسته‌ای را کوک می‌کند

"وین پایتخت جهانی موسیقی" است و در تمام جهان شهر و زادگاه بسیاری از آهنگ‌سازان و بزرگان موسیقی شناخته می‌شود.

در وین چندین مدرسه، هنرستان و کنسرواتوار به تربیت هنرجویان و علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های گوناگون مرتبط با موسیقی مشغول هستند.

هنرستان عالی موسیقی وین، کنسرواتوار شوبرت و مدارس موسیقی از جمله این مراکز هستند که کار آموزش موسیقی را برعهده دارند.

علاقه به موسیقی به صورت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.


در وین فرهنگ کافه‌نشینی اهمیت بسیاری دارد، یکی از دلایل اهمیت زیاد کافه‌ها این است که آدم‌های مختلفی درآنها ‌رفت‌وآمد دارند، افرادی با علایق مختلف در نتیجه به مکانی برای رشد فرهنگی و تامل با یکدیگر شده است.

از دانشگاه‌های دولتی وین می‌توان "دانشگاه وین" را نام برد، تحصیل در وین در بسیاری از رشته‌ها رایگان است.

اما در سال‌های اخیر گاهی مبلغی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ یورو برای هر ترم به عنوان شهریه دریافت می‌شود، در ضمن امکانات بورسیه تحصیلی برای همه دانشجویان فراهم است، دانشگاه فنی وین نیز بزرگترین دانشگاه وین در رشته‌های فنی و مهندسی است.

هزینه مراقبت‌های درمانی، مراجعه به پزشك و یا بیمارستان، در صورتی كه بیمه نبودن بسیار گزاف است، بستری در بیمارستان برای یک شب حدود ۸۰۰ یورو و هزینه ویزیت دكتر از ۴۰ یورو به بالا است، با پرداخت حق بیمه ماهانه و داشتن كارت بیمه هزینه ویزیت دكتر و یا بستری رایگان محسوب می‌شود.

مکان‌های دیدنی وین

کاخ "شونبرون" اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین است که "ناصرالدین شاه" هم در سفر خود به اتریش به این کاخ آمده و از آن در خاطراتش نوشته است.

کلیسای سنت استفان با قدمتی ۹۰۰ ساله بزرگ ترین کلیسای شهر به شمار می‌رود و در مرکز شهر قرار دارد.

قصر پادشاهی هوفبورگ

قصر بلودر

خانه اپرای ملی وین

ساختمان پارلمان اتریش

بنای یادبود موزارت

موزه تاریخ طبیعی وین

کتابخانه ملی اتریش

دفتر سازمان ملل متحد

اما نکته‌‌ای که باعث شده وین میزبانی هیئت‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه 1+5 را بر عهده دارد، موسیقی و شهره جهانگردی این شهر نیست، بلکه مقر سازمان ملل است که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را به این شهر کشانده است.

دفتر سازمان ملل متحد در وین به اختصار"UNOV" یکی از مقرهای سازمان ملل متحد است که بعد از دفترهای نیویورک و ژنو در یک ژانویه سال 1980 به درخواست دولت اتریش در وین تاسیس شد و کل هزینه ساخت ساختمان‌های آن را دولت اتریش متقبل شد، این مکان بزرگ و باشکوه به یکی از نقاط گردشگری تبدیل شده است.

محل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

بسیاری از کشورهای جهان به عنوان هدیه آثار فرهنگی و هنری را به صورت مجسمه، نقاشی و تابلوهای هنری به این دفتر اهدا می‌کنند که در راهروها و سالن‌های عمومی و محوطه دفتر سازمان ملل متحد قابل مشاهده و بازدید است.

در دفتر سازمان ملل متحد "آستریا سنتر" "Austir Center" که نمایشگاه و سالن اجتماعات 3 هزار نفره واقع است که گفته می‌شود میزبان و محل مذاکرات ایران و کشور‌های 1+5 است.

دمای کنونی هوا در وین چیزی مشابه دمای تهران است با رطوبت بیشتر در سرد ترین ساعات شبانه روز دمای 2 درجه و در گرمترین ساعات به 10 درجه می‌رسد، برای امشب 28 بهمن بارش باران و روطوبتی 90 درصدی پیش بینی می‌شود.



اختلاف زمانی وین با تهران دو ساعت و نیم کمتر است و در منطقه 1+ جی‌ام‌تی قرار دارد.




انتهای پیام/


برچسب ها: وین ، اتریش ، ایران ، تهران ، وزیر خارجه ، ژنو ، سوئیس ، مذاکرات ، حقوق ، دیپلماتیک ، پرونده ، هسته ای ، مذاکره کنندگان ، اجماع ملی ، روحیه ملی ، دولت ، اعتماد ملی ، آمریکا ، تیم آمریکایی ، رهبر انقلاب ، تیم مذاکره ، صالحی ، ظریف ، محمد جواد ، مایکل مان ، وندی شرمن ، آدام شوبین ، عراقچی ، غنی سازی ، بیست درصد ، بمب اتم ، اسرائیل ، رژیم صهیونیستی ، خامنه ای ، رهبر انقلاب ، یوکیا آمانو ، آژانس اتمی ، سازمان ملل ، نتانیاهو ، منابع غربی ، سنا ، کنگره ، موساد ، مدالیته ، پروتکل الحاقی ، محرمانه ، اوباما ، چین ، آلمان ، کاترین اشتون ، افخم ، وزارت خارجه ، توافق ژنو ، سخنگو ، اتحادیه اروپا ، سعید جلیلی ، کره جنوبی ، منابع رسمی ، راکتور ، سانتریفیوژ ، آب سنگین ، اراک ، قم ، فردو ، نطنز ، کلاهک هسته ای ، انگلیس ، چاک هیگل ، جان کری ، توافق احتمالی ، بسته پیشنهادی ، تحریم ، تحریم نفت ، شهدا ، اورانیوم ، italy ، rome ، iran fm ، geneva ، nuclear talks ، geneva talks ، world powers ، vienna ، iran talks ، iran us ، negotiations ، tehran ، deal possible ، khamenei ، optimistic iran ، supreme leader ، nuclear team ، zarif ، rouhani ، washington ، un ، us negotiator ، wendy sherman ، sanctions ، western powers ، relief ، uranium ، enrichment ، nuclear weapon ، lift sanctions ، iaea ، yukiya amano ، obama ، john kerry ، paris ، french ، araqchi ، abbas araqchi ، britain ، china ، russia ، united states ، delegation ، arak ، heavy water ، netanz ، fordow ، hassan rouhani ، atomic ، watchdog ، javad zarif ، catherine ، ashton ، diplomats ، eu ، technical ، discussions ، program ، nuclear ، agreement ، iranian ، officials ، banking ، ap ، reuters ، yjc ، iran news ، france ، netanyahu ، aipac ، nuclear interim
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.