سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا‌آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

ضرورت تفکیک قانون احزاب به شاخص‌های معین جهت مشخص ساختن نقش دلسوزها در پیشبرد امور

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به ماهیت‌ ذاتی احزاب یعنی کسب قدرت و ایجاد تفکر و فضای مدیریتی، بایستی قانون احزاب و آئین‌نامه‌ها را به شاخص‌های معین از یکدیگر تفکیک کرد تا در این میان نقش لابی‌گری‌ها و دلسوزی‌ها در جامعه برای پیشبرد امور مشخص شود.

"رضا روستاآزاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش دولت و پیشنهادش به قوه مجریه نسبت به عملکرد احزاب در سال جدید اظهار داشت: با توجه به ماهیت‌ ذاتی احزاب یعنی کسب قدرت و ایجاد تفکر و فضای مدیریتی، بایستی قانون احزاب و آئین‌نامه‌ها را به شاخص‌های معین از یکدیگر تفکیک کرد تا در این میان نقش لابی‌گری‌ها و دلسوزی‌ها در جامعه برای پیشبرد امور مشخص شود.

وی افزود: اگر احزاب با آئین‌نامه‌های مشخص بتواند به فعال کردن مجموعه‌های دلسوز و همچنین فیلترینگ شخصیت‌های ناسالم در جامعه بپردازند کمک زیادی در پیشبرد امور انجام داده‌ و البته دولت هم باید با کمک کردن و اعطای اعتبارات مالی و بودجه‌ای به احزاب در فعالیت‌هایشان به آنها کمک کند.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط ایده‌ال در جامعه، احزاب با رهنمودهای منطقی و درست می‌توانند به دولت در پیشبرد امور یاری رسانند.

وی به پیشنهاد خود به دولت درباره اجرای بهتر امور کشور اشاره کرد و افزود: دولت باید با روحیه خدمتگزاری هشتاد میلیون ایرانی را در کشور فعال و از طریق اصلاح قوانین و آئین‌نامه‌های موجود، ایران را به یک ابرقدرت بلامنازع در تمامی عرصه‌ها تبدیل کند و هیچگاه نباید با هراس از روحیه خدمتگزاری خود بکاهد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به پیشنهادش به قوه قضاییه برای اجرای بهتر امور در فعالیت احزاب اشاره و تصریح کرد: این قوه همچون گذشته به بهترین شکل ممکن به عنوان مجری قانون به مسائل حقوقی احزاب رسیدگی و باید به عنوان یک رکن تاثیرگذار و مهم در کشور هرگونه تخلفی را به اشد مجازات برساند و با تفکر اصل بر برائت و سلامت، گردش کار را در جامعه ایجاد کند.

روستاآزاد درباره نقش مجلس شورای اسلامی در سال جدید گفت: قوه مقننه هم، قطعا با قانون‌گذاری صحیح نقش بسیار جدی را در کنار لوایح ارائه شده از سوی دولت از خود ایفا کند.

وی ادامه داد: انتقادپذیری مهمترین مسئله‌ای است که همواره باید مورد تاکید مسئولان قرار گیرد و مسئولان در عمل نسبت به شعارهایی که در برهه‌ای از زمان خطاب به ملت سر دادند، پایبند و در گردش کارها و امور داخلی و خارجی کشور باید تا جایی که امکان‌پذیر است شفاف و صریح باشند چرا که در صورت وجود جامعه‌ای انتقادی قطعا به سمت ثبات و رشد در عرصه‌های مختلف پیش خواهیم رفت.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه در صورت وجود مدیریت و کنترل صحیح در جامعه مردم از خط قرمزها عبور نخواهند کرد، گفت: باید در فضایی شفاف و بدون نیت شوم سیاسی وارد فضای انتقادی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حزب ، ایران ، دولت ، مجلس ، قضایی ، جامعه ، yjc ، party ، parleman ، state
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.