سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردان زودتر از زنان به "اسکیزوفرنی" دچار می‌شوند

در حالیکه ابتلا به اسکیزوفرنی در زنان 25 الی 30 سال بیشتر است، اما مردان معمولا زودتر و در سنین 20 تا 25 سالگی دچار این بیماری می‌شوند.

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اسکیزوفرنی به عنوان یک بیماری مغزی مزمن و ناتوان کننده، در تمام سنین به ویژه در بین افراد جوان بروز می‌کند.  

وی با اشاره به اینکه کودکان نیز ممکن است دچار اسکیزوفرنی شوند، تصریح کرد: البته بروز این بیماری در سنین نوجوانی و کودکی بسیار کم است و در واقع پس از این دوران اسکیزوفرنی شایع می‌شود.  

نجاری با بیان اینکه مردان زودتر از زنان به اسکیزوفرنی دچار می‌شوند، تاکید کرد: در حالیکه ابتلا به اسکیزوفرنی در زنان در سنین 25 الی 30 سالگی بیشتر است، اما مردان معمولا زودتر و در سنین 20 تا 25 سالگی بیشتر دچار این بیماری می‌شوند.  

وی یادآور شد: برای درمان اسکیزوفرنی، ابتدا باید جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و سپس اقدام به کنترل علائم و عوارض به وجود آمده کرد.  

نجاری خاطر نشان کرد: برای تسریع روند درمان اسکیزوفرنی، اطرافیان بیمار باید سعی کنند تا بیشتر با فرد مبتلا صحبت و رفت و آمد داشته باشند، از گوشه‌نشینی بیمار و در فکر فرورفتن وی جلوگیری کرده و فرد مبتلا به این بیماری را بیشتر وارد "عرصه‌های اجتماعی" و تعاملات کنند.  

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.