سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگري در منطقه آزاد چابهار؛

جاذبه هاي گردشگري منطقه آزاد چابهار

منطقه چابهار جزء معدود مناطق کشور است که مملو از جاذبه های بی نظیر و کم نظیر طبیعی و تاریخی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،منطقه چابهار جزء معدود مناطق کشور است که مملو از جاذبه های بی نظیر و کم نظیر طبیعی و تاریخی است. به گفته بسیاری از مسئولان سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، دست اندرکاران عرصه طبیعت و گردشگران این منطقه، چابهار قابلیت تبدیل شدن به قطب طبیعت گردی کشور را داشته و از این حیث از بسیاری از مقاصد گردشگری کشور برتر است. وجود جاذبه های طبیعی در این نقطه از کشور مرهون شرایط اقلیمی ، موقعیت خاص مکانی و جغرافیای تاریخی در ادغام با تحولات زمین ساختی و سایر متغیرهاست.
                                                  

در این منطقه می توان پدیده های متعدد ژئوتوریستی همچون فروسایی یا ساییدگی ، دگرشیبی یا ناجوری، فرسایش تفاصلی، هم شیبی، خوردگی، رخنمون یا برون زد و غیره را مشاهده کرد. جمیع این پدیده ها، خود می توانند به صورت منفرد، جاذبه های زیبایی محسوب شده و حجم انبوهی از اکوتوریست ها را به این منطقه سوق دهند.در خصوص جاذبه های تاریخی نیز می توان گفت ، یکی از مراکز مهم باستان شناسی کشور نیمه فلات شرقی است. این منطقه شامل استان های خراسان ، کرمان و سیستان و بلوچستان است .

تجربه دنياي زير آب در باشگاه غواصي

باشگاه غواصی بین المللی ، در پایین دست هتل لیپار و در محدوده منطقه آزاد واقع است. این باشگاه غواصی دارای مجوز از مراکز معتبر جهانی بوده و در زمینه آموزش و پرورش غواصی فعالیت دارد. تجربه دنیای زیر آب برای بسیاری از افراد علاقه مند حسی جاودانه و ماندگار محسوب و گردشگران متعددی این ورزش را تجربه می کنند.

                                               

سرمایه گذاری های انجام گرفته در خصوص توسعه این مرکز توسط بخش خصوصی ، این مکان را به باشگاه معتبر غواصی در منطقه مبدل ساخته است. جاذبه های بی بدلیل در اعماق آب خلیج چابهار و طبیعت بکر آن سالانه علاقه مندان بسیاری را به این خطه هدایت می کند. دریای اطراف چابهار به اذعان بسیاری از کارشناسان مطلوب ترین مکان برای غواصی در کشور بوده و در سطح بین المللی نیز کم نظیر است.

جذب گردشگر با شترسواري و گاو سواري

شتر سواری و گاری سواری از دیگر خدمات تفریحی – ورزشی است که در پلاژ ساحلی تیس واقع در محدوده منطقه آزاد به ویژه در ایام تعطیلات عرضه می شود. این فعالیت مفرح در قالب مسابقات با شکوه و کم نظیر در سطح کشور، علاقه مندان بسیاری داشته و مسافران و گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.

قايق سواري و قايقراني

قرابت با دریای عمان ، موجبات راه اندازی تفریحات و ورزشهای دریایی را در این منطقه فراهم آورده است به طوری که مسئولان منطقه آزاد با خرید چند فروند قایق ، تشکیلات منظم و مفرحی را درخصوص جذب گردشگری و استفاده شهروندان و مسافران ایجاد کرده اند . اسکله و پلاژ ساحلی تیس در خصوص تفریحات دریایی محوریت داشته و پلاژ ساحلی خلیج در فلکه شیلات چابهار در این زمینه فعالیت دارد.

تاسیس و فعالیت باشگاه قایقرانی با همکاری اداره تربیت بدنی و واحد ورزش منطقه آزاد ، علاقه مندان مربوط به این ورزش مفرح را جذب کرده است . ورزش قایقرانی در تفرجگاه و پلاژ خلیج در محدوده شهر چابهار و منطقه آزاد انجام می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالله
۱۱:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
خوبه