سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار امام جمعه شهر قم با دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین مطرح شد

ابراز گلایه‌مندی باهنر از مطرح شدن زودهنگام مباحث انتخاباتی/ تاکید آیت الله سعیدی نسبت به ارتباط موثر مراجع عظام با سیاست‌مداران

امام جمعه شهر قم به نقش موثر مراجع عظام و ارتباط آن‌ها سیاست مداران اشاره کرد و گفت: خط ارتباط با مراجع را ادامه دهید اگر چه مراجع نیز ارتباط با علما، مهندسان و فرهیختگان جامعه را نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" و جمعی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین ظهر امروز - شنبه 30 فروردین‌ماه - با "آیت‌الله محمد سعیدی" امام جمعه شهر قم دیدار کرد.
 
در این دیدار که در آستانه ولایت با سعادت حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) انجام شد، باهنر ضمن گلایه‌ای از برخی فعالان سیاسی که بحث انتخابات مجلس را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: بحث سیاسی زود است آن قدر که کشور در گردنه تند مشکلات قرار دارد که بایستی دست به دست هم گره‌های ناخواسته زده شده و یا کم خردی که ما و یا برخی مسئولین داشتیم را باز کنیم.
 
در ادامه آیت‌الله سعیدی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) به نقش مهم روحانیت و مرجعیت اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه به روحانیت به ویژه مرجعیت نگاه فقهی و دینی است.
 
وی با بیان این که ما مراجع شیعه را حجت خدا در عصر غیبت امام زمان(عج) می‌دانیم، افزود: اگر کسی این نقش مراجع را خوب درک کند هم در مرحله ایمان و باور و هم در مرحله عمل دچار مشکل نمی‌شود. در عمل است که هماهنگی لازم براساس ایمان شکل می‌گیرد.
 
امام جمعه شهر قم اضافه کرد: عده‌ای یا در باور دچار مشکل شده‌اند یا در عمل؛ آن‌هایی که در باور مشکل دارند می‌گویند چه کسی می‌گوید مراجع تکیه گاه و پناهگاه هستند عده‌ای نیز در باور نقش مراجع را قبول کرده و در عمل به آن نرسیده‌اند.
 
آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: بحث ارتباط مرجعیت بحث کمی نیست عده‌ای این گونه نظر می‌دهند که مراجع تقلید چند مقلد دارند این گونه افراد در باور و عمل دچار مشکل شده‌اند.
 
امام جمعه شهر قم به نقش موثر مراجع عظام و ارتباط آن‌ها سیاست مداران اشاره کرد و گفت: خط ارتباط با مراجع را ادامه دهید اگر چه مراجع نیز ارتباط با علما، مهندسان و فرهیختگان جامعه را نیاز دارند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.