سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک روانشناس تاکید کرد

نقش مدیران درکاهش استرس شغلی کارکنان

حمیده احمدیان، روانشناس گفت: توجه مدیران به توانایی‌های کارکنان خود می‌تواند از استرس کارکنان بکاهد.

حمیده احمدیان، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: تجربه نشان داده است افرادی که از شغل خود و در آن راضی هستند استرس کمتری دارند و یا استرس آنها فرساینده نیست و موجب پیشرفت آنها در کارشان می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: هرچه مدیران بیشتر به توانایی و کار زیردستان خود توجه کنند و ارتباط قوی‌تری با آنها داشته باشند می‌توانند از استرس کارکنان خود کم کنند و بازدهی و علاقه را در میان کارکنان خود افزایش دهند و از به وجود آمدن بیماری‌های روانی و روحی و غیبت آنها در محیط کار شوند و با توجه به ؟ مدیران به کارکنان خود علاقه و انگیزه و زمینه‌ای بروز توانایی و استعداد کارکنان بالطبع افزایش می‌یابد زیرا محیط کار هر کس حتی شغل‌های دون پایه خانه دوم است.
 
وی ادامه داد: فرد مجبور ساعت بسیاری از وقت خود را صرف انجام کار خود کند و اگر مدیر و شغل به او کمک کند تا به آرزوهای خود نزدیک‌تر شود مسلما فرم تلاش و کوشش خود را چندین برابر می‌کند و شغل خود را با اهمیت خواهد دانست.
 
وی با بیان اینکه نارضایتی شغلی و ع دم توجه مدیران به این امر ظرف چند سال فرد را بیمار می‌کند خاطرنشان کرد: کارشناسان و پژوهشگران به مدیران و صاحبان کار پیشنهاد می‌کنند به استرس در محیط کار توجه بیشتر می‌کنند و برای برطرف کردن و کاهش آن وقت بیشتری می‌گذارند.
 
وی در پایان تصریح کرد: مدیران می‌توانند افراد دارای استرس را شناسایی کنند و به آنها آموزش دهند. همچنین می‌توانند عواملی که باعث استرس می‌شود را در محیط کار حذف کنند و با پاداش‌های مالی و روحی محیطی شاداب و سالم و راضی کننده را ایجاد  کنند زیرا استرس عامل بیماری‌های روحی و کاهش‌دهنده بازدهی و کیفیت کار است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.