سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"صنعت نفت" نباید رویکرد سیاسی پیدا کند/ مسولان در توسعه میادین مشترک نفتی همت به خرج دهند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسولان وزارت نفت و کمیسیون انرژی بایستی عزم خود را در توسعه میادین مشترک جزم کنند تا بتوانیم به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، در غیر این صورت اگر مسایل حوزه نفت را به سمت فضای سیاسی حرکت دهیم موفق نخواهیم بود.

سیدمهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تعامل گسترد‌ه‌ای بین مجلس و وزارت نفت حاکم است، بطوری که مجلس در سال جاری تلاش کرد که بودجه زیادی را برای این وزارتخانه اختصاص دهد. همچنین 14.5 درصد اعتبارات را برای توسعه طرح‌ها و تولید تخصیص داد.

وی تاکید کرد: مجلس بعنوان یک دستگاه نظارتی  ماموریت دارد که  به اجرای طرح‌ها و مصوبات نظارت کند تا موانع موجود بر سر راه طرح‌ها را برطرف کرده و بتواند بر اساس سرفصل‌ها در جهت اخذ مطالبات نفتی حرکت کند.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: با تغییر رئیس کمسییون تغییری در رویکرد و حرکت فعالیت نمایندگان ایجاد نمی‌شود بلکه با انتخابی شایسته، نمایندگان می‌توانند در جهت حل مشکلات و منافع ملی کمک کنند.

وی افزود: متاسفانه در توسعه میادین مشترک، عدم انتقال پول در قبال فروش نفت و نوع برخورد برخی از مسولان در اجرای پروژه‌ها و نبود حمایت از توان داخلی باعث شده این صنعت با موانع مواجه شود و با نوع رفتارها تغییر پیدا کند، چراکه هم‌اکنون کشورهای همسایه از جمله عراق و قطر از میادین مشترک برداشت می‌کنند. بایستی مسولان وزارت نفت و کمیسیون انرژی عزم خود را جزم کنند تا بتوانیم به سمت اقتصاد مقاومتی که منویات مقام معظم رهبری است حرکت کنیم. در غیر این صورت اگر مسایل حوزه نفت را به سمت فضای سیاسی حرکت دهیم موفق نخواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: باید دیدگاه‌ها عوض شود. مجلس و دولت اتحاد خود را دوچندان کنند تا بتوانیم در مقابل  توطئه‌های بیگانگان سربلند باشیم. چراکه ایران توانایی این را دارد که در عرصه‌های مختلف علمی و دانش فنی و تولید انواع قطعات پیروز باشد به شرطی که توان داخلی را باور کنیم.

سید هاشم بنی هاشمی گفت: کمیسیون انرژی برای اینکه برنامه‌های مورد نظر خود را در جهت رسیدن به تعاملات بیشتر و رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 به اجرا درآورد، باید برنامه‌های جدیدی را در سرلوحه کاری خود قرار دهد.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: سیاست کمیسیون انرژی مانند روال قبل ادامه خواهد داشت و این کمیسیون از جنبه‌های مختلف و با ابزارهای نظارتی به وزارت نفت کمک می‌کند. همچنانکه در سال گذشته توجه ویژه‌ای در تخصیص بودجه برای توسعه طرح‌های نفت صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امید است که با برنامه‌ریزی درست و منطقی بتوانیم به پیشرفت پروژه‌های نفتی کمک کرده و بستر را برای گسترش تعاملات اقتصادی بین مجلس و وزارت نفت و دولت فراهم سازیم و عرصه را به مناقشات سیاسی تبدیل نکنیم، چرا که در این موقع ما از توسعه و پیشرفت کشور و تحقق اقتصاد مقاومت غافل خواهیم شد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.