سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

گسست رابطه پژوهش و صنعت ترمیم شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: باید به سرعت و با عقلانیت گسست رابطه میان پژوهش و صنعت را در کشورمان ترمیم کنیم چرا که عمق این گسیختگی آسیب‌های جدی را به این بخش‌ها وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ گودرز صادقی امروز در نشست با جمعی از فعالان جهاد دانشگاهی در اردبیل اظهار داشت: در یک تحول اساسی در عرصه‌های دانشگاهی، علمی و پژوهشی باید سعی کنیم پیوند عمیق بین علم، پژوهش، صنعت و بازار کار به وجود آمده تا از قبل این نارسایی‌ها بر دامنه مشکلات و گرفتاری‌های مربوط به حوزه اشتغال و کارآفرینی و تشدید بیکاری‌ها افزوده نشود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به خاطر ماهیت انقلابی و عدم وابستگی آن به دولت از موقعیت پایدارتری برخوردار است، گفت: همان طور که جهاد دانشگاهی تا به امروز درگیر جناح‌بندی‌ و بازی‌های اصحاب قدرت نشده و در عین اینکه تکلیف انقلابی‌اش ایجاب می‌کند نسبت به مسائل مردم و انقلاب بی‌توجه نبودهاست،می‌تواند این تکلیف را به طریقی اعمال کند که وابسته به جناح‌های قدرت نباشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه با اشاره به گسیختگی رابطه میان پژوهش و صنعت در ایران افزود: اگر این رابطه معیوب نبود، وضع به مراتب بهتر می‌شد ولی با این حال استفاده از امکانات تحقیقاتی جهاد دانشگاهی به‌ویژه در زمینه علوم کاربردی بسیار قابل توصیه به مسئولان کشور و صاحبان سرمایه و تولید است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، پژوهش ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.