سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختراع عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سازمان ثبت اختراعات آمریکا

نرم افزار System and Method for modeling left ventricle of heart توسط دکتر مرسده کروندی و دکتر سعید رنجبر (ریاضیدان) در سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) با شماره 8414490 به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مرسده کروندی عضو هیات علمی و اکوکاردیولوژیست بیمارستان آیت ا... طالقانی گفت: نرم افزار Solution Navier-stocks equations of the blood as a non-Newtonian fluid in the left ventricle در سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در ژانویه 2014 مورد پذیرش قرار گرفت و مجوز صدور ثبت (Notice of allowance) را کسب کرد و به زودی شماره ثبت آن به نام مخترعان آن اعلام می‌شود. 

وی افزود: این دو اختراع در مجامع بین المللی مختلفی به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شده و چندین مقاله مرتبط به این دو اختراع نیز در ژورنال‌های معتبر علمی مورد چاپ و پذیرش قرار گرفته اند. 

این اکوکاردیولوژیست دانشگاه افزود: نرم افزار System and Method for modeling left ventricle of heart به مطالعه شكل بافت‌های عضلانیبطن چپ قلب می‌پردازد و مدل تاری سه بعدی از بطن چپ را ارایه می‌دهد. با استفاده از این مدل سه بعدی تاری بطن چپ در ديناميک سيالات(خون) اين امکان فراهم شد که توسط نرم افزار Solution Navier-stocks equations of the blood as a non-Newtonian fluid in the left ventricle مدلی از حرکت خون در بطن چپ بدست آيد و توسط آن قابل نمايش در کامپيوتر باشد و به طور برعکس هم با مشاهده تغيير حرکت خون در بطن می‌توان انواع پاتولوژی‌های قلبی را تشخيص داد. 

کروندی با اشاره به کاربردهای بالینی این اختراعات اظهار داشت: با ساخت (software) نرم افزار که قابل نصب در دستگاه اکو باشد پزشک می‌تواند حرکت تارهای عضلانی را بطور دقیق تری بررسی کند. به اين ترتيب با تغييری که در حرکت فيبرهای عضلانی قلب در پاتولوژی‌های مختلف بوجود می‌آيد، می‌توان به راحتی نوع پاتولوژی را تشخيص داد. 

وی با اشاره به اینکه نرم افزار مذکور در ساخت سیستم‌های قلب مصنوعی استفاده می‌شود تاکید کرد: دستگاههای قلب مصنوعی فعلی عملاٌ فقط نقش يک پمپ را دارند و اين امر سبب افزايشturbulance جريان خون و مرگ گلبول قرمز می‌شود؛ زيرا حرکت یک قلب طبيعی را ندارد اما با پياده کردن اين الگوريتم حرکتی روی پليمر و ساخت قلبی که اين منحنی حرکت در آن لحاظ شده باشد، به ساختار قلب طبيعی نزديکتر بوده و کارکرد طولانی‌تری می‌تواند داشته باشد. 

انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.