سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا:

مراکز درمان ناباروری برروی توافقنانه های رحم جایگزین نظارت دارند

توافقاتی که درخصوص رحم جایگزین بین فردی که کاندید این کار می شود و شخصی که از این امکان استفاده می کند، منعقد می شود، تحت نظارت مراکز درمان ناباروری است.

دکتر محمد مهدی آخوندی، رئیس مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با بیان این مطلب به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: تمام توافقاتی که در خصوص رحم جایگزین صورت می گیرد تحت نظارت مراکز رسمی درمان ناباروری مانند پژوهشگاه ابن سینا و رویان است و چنانچه افرادی تحت عنوان دلال بخواهد در این امور دخالت کند به سرعت از سوی این مراکز پیگیری و نظارت می شود.

وی با اشاره به اینکه شخصی که کاندید رحم اجاره ای می شود باید از سلامتی کامل برخوردار بوده و این سلامتی توسط پزشکان متخصص مورد ارزیابی کامل قرار گیرد گفت: در خصوص رحم جایگزین فقط سلامت جسمانی افراد مورد نظر نیست بلکه فرد از نظر روانی، ژنتیک و مسائل عفونی باید مورد تأیید پزشکان قرار گیرد و پس از تأیید مسائل پزشکی در خصوص انعقاد توافقنامه بین فرد کاندید رحم جایگزین و شخصی که از این امکان استفاده می کند، مسئول مرکز درمان ناباروری روی آن نظارت دارد و این مسئولیت برعهده مسئول مرکز مورد نظر است تا زمینه را برای استفاده افراد سودجو فراهم نکند.

وی تأکید کرد: نباید نسبت به ورود دلال ها به ماجرای رحم جایگزین بی توجه بود و اگر افرادی قصد دارند با دخالت های غیر کارشناسی در امور پزشکی اینکار را انجام دهند به راحتی شناسایی و مورد پیگیری قرار می گیرند.

دکتر آخوندی با اشاره به اینکه روی قیمت های رحم جایگزین نظارت داریم و نمی گذاریم در حق کسی اجحاف شود اظهار داشت: ناباروری عاملی است که ممکن است مشکلات اساسی در یک خانواده ایجاد کند و مراکز درمان ناباروری نیز هدفشان رفع مشکل این خانواده هاست.

*تأمین هزینه های رحم جایگزین بر شخص استفاده کننده تحمیل می شود

در ادامه دکتر محمد مهدی آخوندی با بیان اینکه رحم اجاره ای باید به واژه رحم جایگزین تغییر پیدا کند افزود: در پروسه رحم جایگزین خیلی فرهنگ سازی انجام نشده زیرا وقتی می گوئیم اجاره شأن کسی را که حتی در راه رضای خدا اینکار را انجام داده پائین آورده ایم.

وی اضافه کرد: این پروسه خطرات زیادی را به دنبال دارد و باید هزینه مشکلاتی که در طول باروری اتفاق می افتد را شخصی که از این امکان استفاده می کند تقبل کند.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی ابراز داشت: معمولاً سعی می کنیم که افراد نیازمند شخص مورد نظر را از بین افراد فامیل خود انتخاب کنند زیرا بهترین کاندید برای رحم جایگزین کسی است که نزدیکترین فرد به شخص نیازمند است که در این صورت هزینه ها در قالب یک هدیه صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: افراد برای استفاده از رحم جایگزین باید مستقیماً‌ به مراکزی که مجوز از وزارت بهداشت و درمان دارند مراجعه کنند که در حال حاضر این مراکز شامل مرکز یزد، مرکز ابن  سینا و رویان هستند./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
لادن
۱۱:۵۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
سلام کسی که رحمش را اجاره می کنیم باید چه شرایطی داشته باشد از لحاظ وضع تاهل سن عرف قیمت