سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

وجود 39 اثر ثبتی و 30 اثر شناسایی شده در بابلسر

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر بابلسر با اشاره به وجود 50 هکتار بافت تاریخی در بابلسر گفت: 39 اثر ثبتی و 30 اثر شناسایی شده در بابلسر وجود دارد که به وسیله یگان حفاظت از آن مواظبت می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،کریم نجف‌پور اظهار داشت: بابلسر به واسطه بهره‌مندی از منابع طبیعی، جاذبه متنوع گردشگری و استقرار مراکز تفریحی، اقامتی و تفرجگاه‌های متعدد هر ساله مسافران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور به این شهرستان مسافرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این امتیازات منجر به توسعه و شکوفایی منطقه می‌شود، افزود: شهرستان بابلسر در حد فاصل فریدونکنار و بهنمیر در ساحل زیبای دریا از جمله شهرهای زیبا و گردشگری مازندران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابلسر تصریح کرد: این شهرستان در منطقه جلگه‌ای در کنار ساحل است که رودخانه بابلرود از کنار این شهر می‌گذرد و شهر را به دو بخش تقسیم می‌کند و زیبایی منحصر‌به‌فردی را برای شهرستان ایجاد می‌کند.

نجف‌پور وجود اسکله و قایقرانی کنار دریا و رودخانه با انواع قایق‌های متعدد را از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر برشمرد و افزود: نام قدیم بابلسر مشهدسر بوده است که بنا به اعتقاد قدما دلیل آن وجود مطهر امام‌زاده ابراهیم برادر امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه در سال 1311 نام این شهرستان از مشهدسر به بابلسر تغییر نام یافت، عنوان کرد: در این شهرستان سه هتل، یک متل، 10 واحد پذیرایی و 9 دفاتر خدماتی، مسافرتی و جهانگردی رسمی با مجوز اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

اجرای 15 طرح سالم سازی دریا در بابلسر

این مسئول با بیان اینکه این شهرستان با طول نوار ساحلی 38 کیلومتر از پارک جنگلی منطقه نمونه گردشگری میرود تا مجتمع مسکونی دریاکنار است، بیان کرد: از این مقدار 13 کیلومتر دارای قابلیت شنا است که در سال جاری در این مناطق 15 طرح سالم‌سازی دریا برای آقایان و خانم‌ها دایر شد.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر بابلسر با اشاره به اینکه 147 ناجی غریق در خارج از طرح در نقطه کور ساحلی به صورت دو شیفت در شهرستان برای هدایت مسافران به کار گماشته شدند، خاطرنشان کرد: 72 نفر نیز در داخل طرح آماده خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

نجف‌پور با بیان اینکه وظیفه سازمان گردشگری شناسایی مناطق و فراهم‌ کردن زمینه سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت مناسب گردشگری است،بیان داشت: تعریف و تدوین برنامه گردشگری در سطح سواحل، ساماندهی طرح‌های دریا و نظارت بر عملکرد مجریان طرح‌ها از دیگر وظایف این سازمان است.

وجود 25 هزار تخت در شهرستان بابلسر

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 هزار تخت، هتل، متل و پلاژ در سطح نوار ساحلی وجود دارد، بیان داشت: در این اماکن برای 3 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در این شهرستان به هتل ارغوان اشاره و خاطرنشان کرد: هتل پنج ستاره ارغوان با 22 طبقه و 495 اتاق در حال احداث است که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر بابلسر اضافه کرد: اگر توانمندی اقتصادی و گردشگری در سطح شهرستان با کارشناسی دقیق انجام شود شهرستان بابلسر به موفقیت‌های چشمگیری دست خواهد یافت.

نجف‌پور با بیان اینکه با حمایت مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری و نیز با همکاری بی‌شائبه فرماندار بابلسر این شهرستان می‌تواند در صنعت گردشگری و اقتصادی رونق گیرد، اذعان داشت: تحول در این بخش یک شبه رخ نمی‌دهد چون موانع قانونی و محدود از چالش‌های اساسی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه برای جذب گردشگر باید مراکز فرهنگی و رسانه‌ها با اطلاع رسانی زمینه لازم را فراهم کنند،بیان داشت: مهمان‌نوازی و استقبال از مهمانان از رسالت اصلی میراث فرهنگی و گردشگری است و ما هم به عنوان نمایندگان میراث می‌بایست به نحو شایسته‌ای از مسافران و گردشگران خدمت کنیم.

افزایش دو برابری حجم مسافران در بابلسر

این مسئول با اشاره به تعداد مسافران در ایام تعطیلات عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار امور حمل و نقل و پایانه‌های استان، تعداد خودروهای مواصلاتی از سه محور، جاده فریدونکنار به بابلسر ـ بابل به بابلسر ـ‌ بهنمیر به بابلسر از 21 تا 28 تیرماه سال جاری یک میلیون و 735 هزار نفر بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابلسر تعداد کل خودروها را از تاریخ 6مرداد ماه سال جاری تا 10 مرداد 778 هزار و 236 خودرو از سه محور ورودی بابلسر برشمرد و بیان داشت: تعداد خروجی این شهرستان در این مدت 321 هزار و 681 بود.

وی تعداد اسکان را در این تاریخ 449 هزار و 555 نفر در مراکز و مجتمع‌های اقامتی و گردشگری، هتل‌ها، متل‌ها، پلاژها و ... عنوان کرد و افزود: بابلسر پذیرای بیشترین تعداد گردشگر و مسافر بوده که بر اساس آمار تاکنون بیشترین حجم مسافر را در استان دارد.

این مسئول گفت: در دور دوم سفر تابستان نسبت به سال‌های مشابه و نوروز حدود دو برابر به حجم ورود و اقامت مسافران در شهرستان افزوده شده است.

وجود 39 اثر ثبتی و 30 اثر شناسایی شده در رامسر

نجف‌پور با اشاره به اینکه در این شهرستان حدود 50 هکتار بافت تاریخی وجود دارد، بیان داشت: 39 اثر ثبتی اعم از منابع تاریخی و تپه‌های تاریخی و نیز 30 اثر شناسایی شده در بابلسر وجود دارد که با توان یگان حفاظت از آن مواظبت می‌شود.

بهسازی میدان بیت‌المقدس بابلسر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابلسر با بیان اینکه حفاظت از بناهای تاریخی یک امر ضروری است، به بازسازی میدان بیت‌المقدس این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: میدان بیت‌المقدس بابلسر یک میدان میراثی است و بازسازی آن برابر استانداردهای میراث بهسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه میدان مجسمه و ابنیه‌های اطراف آن در آذر 54 به ثبت ملی رسیده است، گفت: قرار گرفتن این بنا در مرکز شهر نیز از دیگر عواملی است که به معماری و ارزش تاریخی آن افزوده است.

این مسئول برآورد اعتبار اولیه برای مرمت و بهسازی بخشی از میدان و ابنیه‌های تاریخی اطراف آن را بالغ بر 300 میلیون تومان دانست و افزود: همه باید در زیباسازی و حفظ این میدان تاریخی و بناهای اطراف آن کمک کنند.

نجف‌پور تصریح کرد: هزینه بهسازی این پروژه نیز توسط خیران، کسبه، شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تامین می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابلسر از برگزاری کلاس صنایع‌دستی در رشته معرق چوب و تکه‌دوزی در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: 30 نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ساری ، بابلسر ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.