سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده 48 قلاده یوزپلنگ ایرانی در کشور

"دلبر" و "کوشکی" ناجی‌های یوز ایرانی/ جان یوزپلنگ آسیایی همچنان تهدید می‌شود + فیلم

نهم شهریورماه روزی که تمام یوزپلنگ‌ها در ایران می‌دوند، حیوانی که زمانی در بیش از یازده کشور آسیایی یافت می‌شد حالا در ایران زندگی می‌کند.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، نهم شهریورماه روزی است که تمام یوزپلنگ‌ها در ایران می‌دوند، حیوانی که زمانی در بیش از یازده کشور آسیایی یافت می‌شد حالا در ایران زندگی می‌کند.

طرح تکثیر از یوز آسیایی با دو گونه به اسارت گرفته به نام‌های "دلبر" و "کوشکی" یکی از پروژه‌های حفاظت از این حیوان است.

جاده‌سازی، تردد خودروها در جاده‌هایی که یوزها در آن تردد می‌کنند و معدن‌کاری علاوه بر کاهش ظهور این جانور، به عنوان تهدیدی برای یوزپلنگ آسیایی به حساب می‌آید.

مشاهده 48 قلاده یوزپلنگ در کشور که برخی از آنها شامل مادر و توله‌ها بوده، این امید را در ما زنده می‌کند که همچنان زاد و ولد در بین این گربه‌سان کمیاب وجود دارد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
من هم با ايده افزايش جمعيت كشور كه از طرف مسولين دنبال مي شود براي حفظ اين حيوانات موافقم .چون جاده و ساختمان سازي بيشتر باعث مي شود حيوانات وحشي نتواند غذا و آب و جاي مناسب براي زندگي در طبيعت پيدا كنند و مجبور مي شوند به داخل شهرها بيايند و چون نمي توانند داخل شهرها و در ترافيك و الودگي آزاد باشند مردم آنها را در خانه نگهداري مي كنند و كم كم تمام حيوانات وحشي كشور اهلي مي شوند.
roohi
۱۲:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
سلام
من در توابع ایذه در استان خوزستان زندگی میکنم
در این جند سال چندین یوزپلنگ توسط شکارچیان و چوپانان کشته شدند
حتی فیلمبرداری نیز شده ولی مسئولین هیچ واکنشی نشان نداده اند
اگر مایل باشید فیلمها را برای شما پیدا کنم
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
يكي از مهمترين راههاي حفظ بقا و توسعه اينگونه حيوانات و كلا محيط زيست و طبيعت ، توسعه شهرها و افزايش جمعيت كشور و نگهداري اين حيوانات در خانه است كه با توجه به سياست جمعيتي كشور اين هدف در حال تحقق است.
نصف نفر
۱۸:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
گرگ وشیر رو نگه داشتن کافی نبود
آخه کدوم ادم عاقلی به ی شیر نر نون خشک میده بخوره آخه کی میتونه با این وضع گرونی روزی ده کیلو گوشت به حیوان درنده ای مثل یوز پلنگ بده گربه وسگ که نیست یوز پلنگه دیدی چه شکلیه؟