سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سریال "39 هفته" روایت متفاوت عشق و وظیفه

سریال "39 هفته" قصه جوانی است آموزگار که پس از یک ماه آغاز زندگی زناشویی به جبهه می‌رود و نوعروسش را به پدرش می‌سپارد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران عصر امروز "سعید مقیسه" مدیر شبکه تهران با حضور در لوکیشن سریال "39 هفته" به متفاوت بودن قصه این سریال نسبت به آثار دیگر دفاع مقدس اشاره کرد.
 
سعید مقیسه مدیر شبکه تهران بیان کرد: رویکرد طنز در شبکه تهران به درخواست معاونت سیما بوده و این بدین معنا نیست که شبکه تهران سریال و برنامه‌ای با موضوع غیرطنز نداشته باشد اما رویکرد قالب به توصیه معاونت سیما، رویکرد طنز است.
 
وی در ادامه افزود: در معاونت سیما مناسبت‌ها بین شبکه‌های مختلف سیما توزیع می‌شود و هر شبکه با زاویه و رویکرد خاص آن شبکه به موضوع می‌پردازد.
 
مقیسه همچنین ادامه داد: خدمات همسران شهدا و رزمندگان و جانبازان که با ایثار سختی دوری و شهادت همسر خود را تحمل کردند توکل آنها به خداوند باعث کمک‌های شایانی به پیروزی جنگ شده است، تبیین تصویری ایثار همسران شهدا و جانبازان آیه شریفه‌ای است که اشاره می‌کند "چه بسا مواردی را که شما بد می‌پندارید اما به نفع شماست و چه بسیار مواردی که شما خیر می‌دانید اما به ضرر شماست".
 
وی ادامه داد: در زندگی روزمره خود نیز بارها شاهد تجسم این آیه بوده‌ایم. ما گاهی اوقات اتفاقاتی را طلب می‌کنیم که به ضرر ماست و گاهی ندانسته امور خیر را از خود دفع می‌کنیم.
 
مقیسه همچنین یادآور شد: برای ایام هفته دفاع مقدس برنامه‌های ترکیبی را در شبکه 5 خواهیم داشت، همچنین اطلاع‌رسانی شهری برای برنامه نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها و خدمات  دیگر نهادها که مربوط به استان تهران است در شبکه تهران اطلاع‌رسانی می‌شود.  

مدیر شبکه 5 همچنین از ساخت چند برنامه و سریال در شبکه تهران خبر داد و گفت: برنامه‌ای به نامه "آبروی کوچه‌ها" داریم که به هر محل سر می‌زنیم و کوچه و خیابان‌هایی که به نام شهداست را شناسایی کرده و با حضور در منزل آن شهید و همسایگان آن محله بزرگداشت آن شهید را انجام خواهیم داد.
 
برنامه دیگری که برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در شبکه 5 داریم برنامه‌ی "بر کرانه نور" است که قبل از اذان ظهر و مغرب اسامی و عکس شهدایی که طبق تقویم شمسی شهید شده‌‌اند،‌ پخش می‌شود.

وی با اشاره به سریال‌ها و فیلم‌‌های دفاع مقدس گفت: تقریباً تمامی این فیلم‌ها و سریال‌ها به حال و هوای سخت آن روزگار می‌پردازند. ما در سریال "39 هفته" با یک رویکرد دیگر به موضوع دفاع مقدس پرداخته‌ایم، این سریال داستان زندگی زوج جوانی به نام‌های عاطفه  و امیر علی است که در دو جبهه مختلف اما با یک هدف مشترک مبارزه می‌کنند.
 
در حال حاضر بیشتر از 80 درصد تصویربرداری انجام شده و مشکلی برای پخش به موقع آن نخواهیم داشت. این سریال از روز 31 شهریور ساعت 23 به روی آ‌نتن می‌رود و ساعت 19 روز بعد تکرار می‌شود.
 
مدیر شبکه 5 همچنین با اشاره به سریال اتاق عمل ساخته مهران مدیری گفت: این سریال در مرحله نگارش فیلمنامه و اتمام طراحی دکور می‌باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: این سریال 90 قسمتی است و در دو فصل مجزا از شبکه تهران پخش خواهد شد ژانر اصلی داستان طنز است و اتفاقات آن درون یک بیمارستان است.
 
مقیسه همچنین با اشاره به سریال دیگری در ژانر 5 برای شبکه تهران گفت: سریال آخرین سلطان که ادامه مجموعه طنز "سه پنج دو" است طنز ورزشی و اجتماعی است به کارگردانی مهدی سهیلی زاده که برای پخش سال 93 در نیمه دوم سال در نظر گرفته شده است.

ما برای ایام عید نوروز،‌ دهه فجر و ایام عزاداری ماه‌های محرم و سفر و عزاداری حضرت فاطمه زهرا سریال‌ها و برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم.
 
داریوش کاردان، بازیگر سریال "39 هفته" در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش خود در این سریال گفت: نقش من نقش پیرمردی است که مشتی بابا صدایش می‌کنند. وی پدر آن جوانی است که به جبهه رفته است و عروس خود را به پدرش سپرده است.
 
وی افزود: من در این سریال امانت دار یک ملک آن هستم که صاحب آن خارج از کشور است.
 
کاردان همچنین یادآور شد: من برای بازی در این سریال ابتدا قصه و پروژه را پسندیدم و همچنین گروه فیلم گروه خوبی هستند و همچنین نقش من با مجموعه‌های قبلی متفاوت است.
 
کاردان با انتقاد از دغدغه‌های فیلمسازان گفت: الان دغدغه‌‌ها عوض شده و به ندرت پیش می‌آید کسی دلش برای جبهه و جنگ و انعکاس وقایع هشت سال دفاع مقدس بتپد؛ همه در حال حاضر فقط به دنبال درآمد هستند.
 
وی همچنین عنوان کرد: این قصه برایم جذاب است چون خودم این روزها را گذرانده‌‌ام، وقتی تازه ازدواج کرده بودم همسرم در منزل بود و من در جبهه می‌جنگیدم.
 
مقیسه همچنین ادامه داد: برای اولین بار است که در یک قصه عشق واقعی دیده شده و نشان دادن عشق و محبت بین زن و شوهر ممنوع نیست؛ به نظر من این حق یک زوج است که به همدیگر عشق بورزند که تاکنون به آن پرداخت شده است.
 
وی در پایان گفت: اخیراً سوژه سال‌های جنگ برای عده‌ای تبدیل به یک دکان درآمدزایی شده است که با تمسخر رزمندگان و مردمی که در جبهه بودند برای خود مخاطب دست و پا کنند.
 
ماجرای عشقی بین امیرعلی و عاطفه دو شخصیت اصلی داستان با وجود دوری این دو از همدیگر در سراسر فیلم جاری است و به نظر من عشق و محبت بین همسران چیز دیگری است.
 
سعید مقیسه مدیر شبکه پنج پس از بازدید محل فیلمبرداری به تماشای دقایقی از فیلم پرداخت.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.