سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد ماهانه 90 میلیون دلاری داعش از فروش نفت!

یک گزارش مستقل آمریکایی مدعی است که تشکیلات داعش از طریق نفت در عراق و سوریه، روزانه 3 میلیون و در ماه 90 میلیون دلار به دست می آورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، موسسه بروکینگز در واشنگتن به نقل از "لوی الخطیب" کارشناس عراقی مواد سوختی گزارش داد: گروه داعش در مدت سه سال گذشته بسیاری از چاهها و پالایشگاههای نفت در شرق سوریه را تصرف کرد.

این کارشناس عراقی درباره تفاوت قیمت های نفت گفته: داعش همه چاهها و پالایشگاهها را در کنترل خود ندارد بلکه گروههای تروریست دیگری نیز هستند که در این مورد با داعش شریک هستند و نفت را با قیمت های مختلفی به فروش می رسانند.

این گزارش درباره چگونگی فعالیت این چاهها و پالایشگاهای در دست داعش افزود:«کارگران این موسسات به ادامه کار مجبور شدند و یک چهارم تولید را داعش تصاحب می کند.

بر اساس این گزارش، یک بشکه نفت از چاههای در دست داعش 20 تا 60 قیمت گذاری می شود. این در حالی است که بازارهای جهانی این ماده سوختی بین 95 تا 105 دلار به فروش می رسد.

بر اساس این گزارش، نفت در دست داعش در بازارهای سیاه ترکیه و عراق به فروش می رود و سپس توسط گروههای ویژه قاچاق به دیگر مناطق جهان صادر می شود .



انتهای پیام./
برچسب ها: داعش ، نفت ، فروش ، عراق ، سوریه ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.