سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کاهش 48درصدی سزارین در آذربایجان شرقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش 48درصدی سزارین در استان آذربایجان شرقی در سال جاری خبرداد.

صومی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز با اشاره به هزینه های زایمان طبیعی توسط دولت اظهار کرد:با اجرای این طرح میزان سزارین از 56 درصد در سال 92 به 48 درصد در سال جاری رسیده که موفقیت بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود.

ریس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: قبل از اجرای این طرح 40 درصد روستاهای استان از وجود پزشک محروم بودند که با اجرای آن یک هزار خانه بهداشت و 400 مرکز بهداشت و درمانی استان محیا شد.

وی خاطرنشان کرد :فقط در شش روستا با کمبود پزشک مواجه هستیم که آن هم به زودی برطرف می‎شود.

وی با اشاره  به اینکه مردم از خدمات درمانی راضی هستند،گفت:طبق بررسی های صورت گرفته 73 درصد مردم از ارایه خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی راضی هستند و برای کسب رضایت 100 درصدی به دنبال ارتقا کیفیت فرایندهای ارایه خدمات شاهدهستیم.

صومی درخصوص نظارت بر عملکرد بیمارستان های استان افزود: تمام بیمارستان ها اعم ازخصوصی و دولتی تحت نظارت این دانشگاه هستند و مردم می توانند هرگونه نارضایتی خود را از عملکرد پزشکان و مراکز درمانی را به سامانه 1690 اعلام کنند.

وی همچنین با اشاره به کمبود فضای اوژانسی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریزگفت: برای ارایه خدمات بهتر فضای اوژانس این مرکز تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت:هر گونه مطالبه ای از سوی افراد باید به صورت قانونی باشد و ما معتقد هستیم اگر پرستار ها از وضعیت دریافتی های خود ناراضی هستند باید مطالبه خود را در چهار چوب های قانونی مطرح کنند.

وی گفت:اجرای طرح تحول سلامت در مجموع به هیچ عنوان به ضرر پرستار نیست و در بررسی کلی می توان دید که دریافتی‌های پرستارها افزایش نیز یافته است.
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.