سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواد پروتئینی عامل مهم تشدید بیماری‌های کلیوی است

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف زیاد مواد پروتئینی، عامل مهمی در تشدید بیماری‌های کلیوی بوده و متاسفانه اغلب افراد مبتلا از این موضوع آگاهی کافی ندارند.

نریمان‌ سعادتی، متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پروتئین‌ها مانند هر ماده غذایی دیگری باید به صورت متعادل مصرف شود و نباید در مصرف منابع حاوی پروتئین زیاده‌روی کرد.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز، تخم‌مرغ،‌ ماهی و لبنیات پروتئین مناسب و زیادی دارند، افزود: اگر پروتئین به اندازه کافی و مورد نیاز مصرف نشود، در آن صورت ممکن است بافت‌های بدن دچار مشکل و حتی آسیب شوند.

سعادتی، تأکید کرد: پژوهش‌ها نشان می دهند که مصرف زیاد مواد پروتئینی، عامل مهمی در تشدید بیماری‌های کلیوی بوده و متأسفانه اغلب افراد مبتلا از این موضوع آگاهی کافی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به بیماری‌های کلیوی و افراد دیابتی باید پروتئین دریافتی خود را کنترل و حتی محدود کنند، یادآور شد: دریافت بالای پروتئین در این افراد، کار و فعالیت کلیه‌ها را افزایش داده و این عامل می‌تواند بیماری و نارسایی کلیوی به وجود آمده را تشدید کرده و به کلیه‌ها آسیب جدی برساند.


انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.