سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لپتوسپیروز در مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که لپتوسپیروز در بین مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود و این بیماری در افراد می‌انسال شیوع بالاتری نسبت به سایرین دارد.

کمال بشارتی اصل متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لپتوسپیروز یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که توسط گونه‌های لپتوسپیرا از خانواده اسپیروکت‌ها ایجاد می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه لپتوسپیروز در تمام گروهای سنی امکان بروز دارد، افزود: این بیماری در بین افراد جوان و میانسال بسیار بیشتر مشاهده می‌شود و البته کودکان و سالمندان را نیز به طور عمده درگیر می‌کند. 

بشارتی اصل تأکید کرد: گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که لپتو سپیروز در بین مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌شود و این بیماری در افراد میانسال شیوع بالاتری نسبت به سایرین دارد. 

وی با اشاره به بروز مشکلات تنفسی در مبتلایان لپتوسپیروز، یادآور شد: درگیری ریوی در مبتلایان به لپتوسپیروز بالا است که اغلب موارد این درگیری‌ها خفیف و با نشانه‌های بالینی نسبتاً کمی همراه است. 

بشارتی اصل خاطرنشان کرد: در موارد متعددی لپتوسپیروز می‌تواند بیماری‌های شدید تنفسی ایجاد کرده و حتی موجب مرگ نیز می‌شود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.