سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش باشگاه خبرنگاران از نقش سپاه پاسداران در حفظ و توسعه امنیت ملی/ 3

نقش سلسله رزمایش‌های پیامبر اعظم(ص) در پایداری امنیت ملی/ با پرتاب همزمان صدها موشک، پایگاه‌های آمریکایی ویران می‌شوند + فیلم

در شرایطی که دشمنان با هر حربه‌ای از جمله تهدیدات نظامی قصد داشتند جمهوری اسلامی ایران را از حق خود منصرف کنند، سپاه پاسداران با انجام سلسله رزمایش‌های پیامبر اعظم (ص) تیر اقتدار را به قلب دشمن نشاند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امنیت ملی (National Security) واژه‌ای آشنا برای کشورهایی است که آرامش را تجربه کردند و این واژه برای آن‌ها کاملاً درک شده است.
 
*** هجمه‌های مستکبرین علیه انقلاب اسلامی
 
نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که در منطقه غرب آسیا انقلاب اسلامی دشمنی‌ها و هجمه‌های از جبهه استکبار اعم از آمریکایی، صهیونیستی و منطقه‌ای دریافت کرده و دشمنی‌ها هم افزایش یافته که نمونه این دشمنی‌ها از ابتدای ظهور و بروز انقلاب وجود داشته که به صورت‌های مختلف نمود دارد.
 

***نقش‌آفرینی نیروهای مسلح در آوردگاه‌های سخت
 
موضوعی که مطرح می‌شود این است که نیروهای مسلح در این آوردگاه سخت چگونه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و می‌توان گفت هر کشوری که از توان بازدارندگی برخوردار بوده، استعدادهای بالقوه و بالفعلی برای دفاع از خود دارد.
 
***توانایی طراحی،‌ تعریف و انجام سلسله رزمایش‌های پیامبر اعظم(ص) توسط سپاه پاسداران
 
یکی از نمودهای توان بازدارندگی توانایی طراحی، تعریف و انجام رزمایش‌ها است که نیروهای مسلح در این زمینه نقش‌آفرین و دارای تجربه هستند.
 
یکی از این بی‌شمار توانایی‌ها، قدرت طراحی، تعریف و انجام سلسله‌ رزمایش‌های پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که قدرت نظامی ایران و پاسداران انقلاب اسلامی را به رخ دشمنان کشید.

 



**تهدید نظامی محکوم به شکست است

 
در شرایطی که دشمنان با هر حربه‌ای از جمله تهدید نظامی قصد داشتند ایران را از آرمان‌های به حق و استکبارستیزانه خود منحرف کنند، پاسداران انقلاب تیر اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به قلب دشمن نشاندند و به دشمن سبوع و وحشی این نکته را فهماندند که ایران مقتدر از ظلم بیزار بوده و با تمام توان در مقابل آن می‌ایستد و تهدید نظامی محکوم به شکست است.

 
***رسانه‌ها درباره سلسله رزمایش‌های پیامبر اعظم(ص) چه گفتند؟

**پیام رزمایش به دشمنان و متخاصمین / به کارگیری موشک بالستیک شهاب 3 با سرجنگی یک تن در رزمایش / روی میز بودن همه گزینه‌ها منطق امریکاست

 
خبرگزاری Xinhua  ؛ به نقل از سردار سرتیپ پاسدار "مصطفی محمدنجار"، وزیر وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نوشت: ظرفیت و توان موشکی ما (جمهوری اسلامی ایران) فقط برای اهداف دفاعی بوده و ما به دنبال حفاظت و دفاع از سرزمین خود و خلیج (تا ابد) فارس هستیم و موشک‌های ما تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده و فقط برای کشورهایی است که به دنبال حمله نظامی به ایران هستند.
 

در ادامه این خبرگزاری به نقل از شبکه پرس تی وی علاوه بر تبیین توانایی‌های موشکی سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم 3 افزود: در این رزمایش موشک‌های پیشرفته از جمله موشک بالستیک "شهاب 3 " با وزن سرجنگی یک تن مورد آزمایش قرار گرفت.
 
خبرگزاری Xinhua همچنین با اشاره به اتهامات مقامات آمریکایی از گذشته به نقل از جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، تأکید کرد: همه گزینه‌ها روی میز است.
 
همه این را می‌دانند که عواقب هر گونه درگیری چه خواهد بود!

"رابرت گیت"، وزیر دفاع سابق آمریکا درباره احتمال رویارویی نظامی ایران پس از انجام آزمایشات موشک‌های "برد بلند" و "متوسط"، اظهار داشت: این گونه فکر نمی‌کنم، اما همه این را می‌دانند که عواقب هر گونه درگیری چه خواهد بود!!
 



***آزمایش موشک‌های کروز و ضدکشتی

 
سایت armscontrol نوشت: در رزمایش پیامبر اعظم 6 تعداد زیادی از موشک اعم از موشک بالستیک و کروز شلیک شد و موشک‌های ضدکشتی که با شناسایی تهدیدات آن‌ها را مورد اصابت قرار می‌دهد نیز مورد آزمایش قرار گرفت.

 







***آزمایش موشک‌های "سجیل
"
 
سایت Innercity Press عنوان کرد: پس از تحریم‌های سازمان ملل آزمون "موشک‌های سجیل 2 (MRBM)" و 5 آزمون دیگر نیز در سال 2007 توسط ایران انجام شده است.
 

***پایگاه‌های آمریکایی در تیررس موشک‌های ایرانی
 
سایت rt نوشت: ایران می‌تواند در عرض چند دقیقه با پرتاب صدها موشک پایگاه‌های آمریکایی را ویران کند.
 
این سایت با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم 7 و توانایی سپاه پاسداران در شلیک موشک‌های بالستیک ادامه داد: لفاظی‌های تهاجمی پشت پرده تنش‌های ایران و امریکا وجود دارد. واشنگتن و اتحادیه اروپا بر این باورند که برنامه هسته‌ای ایران با هدف تولید سلاح هسته‌ای است در حالی که تهران این اتهامات را رد می‌کند.
 


Tehran Times  درباره توانایی نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم 8 نوشت: موشک‌های بومی "توسن" و "تندر" در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت و با موفقیت شلیک شد.

این رسانه در مورد ویژگی‌های تندر نوشت: این موشک (به عنوان یک موشک ضدزره) با برد 4 کیلومتر قادر به تخریب اهداف مورد نظر است.
 

سایت abc با اشاره به انجام رزمایش پیامبر اعظم 7 و وجود تهدیدات آمریکا و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به نقل از مقامات کشورمان نوشت: موشک‌های میان برد که قادر به هدف قرار دادن اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است را با اقتدار آزمایش کردند.
 


Reuters با اشاره به انجام رزمایش پیامبر اعظم 7 به نقل از کارشناسان غربی نوشت: آزمایش موشک‌ها در نبردها می‌تواند مؤثر باشد.
 
سایت شبکه Aljazeera با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم 7 و شلیک انواع موشک‌های شهاب توسط سپاه پاسداران تأکید کرد: تهران به طور منظم برتری نظامی خود را در خلیج فارس عنوان می‌کند.
 



می‌توان از مطالب فوق نتیجه گرفت که:

 1- سپاه پاسداران در انجام رزمایش‌های موشکی و شلیک موشک‌های میان برد و برد بلند موفق بوده است.

2- آمریکایی‌ها به طور دائمی تهدید نظامی می‌کنند و ما باید دائماً آماده باشیم.

3- سلسله رزمایش‌های پیامبر اعظم(ص) توانست توان شلیک موشک‌های زمین به زمین، ساحل به دریا و موشک‌های ضدزره را افزایش داده و یک بازدارندگی در مقابل دشمنان طمع‌ورز ایجاد کند و توان طمع‌ورزی نظامی به کشورمان را به کمترین حد (تقریباً صفر) برساند.

4- پیغام رزمایش‌های پیامبر اعظم(ص) صلح و امنیت در عرصه بین‌المللی و تأمین امنیت ملی در عرصه داخلی بوده است.

 
یک نکته هم نیاز است که مطرح شود: همه مقامات و سردمداران آمریکایی اعم از "دموکرات" و "جمهوری‌خواه" بر طبل تهدید نظامی علیه ایران می‌کوبند و جمله " All Options Are On The Table " همواره از سوی مسئولان آمریکایی شنیده می‌شود، در حالی‌که همه آن‌ها لفاظی روانی و نه یک اقدام حساب شده بوده و از حرف تا عمل فاصله بسیار دارد، زیرا جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین کشور در میان کشورهای غرب آسیا است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
 
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حامد
۰۹:۲۸ ۲۸ دی ۱۳۹۳
لعنت خدا بردشمنان حضرت محمد (ص)
رضا
۰۷:۵۷ ۲۸ دی ۱۳۹۳
سلام ودرود بر محمد مصطفي (ص) وهمه پيامبران وامامان عزيز (ع) واهل بيت مكرمشان. پروردگارا ما را رهرو ائمه عزيز (ع) قرار بده. آمين يا رب العالمين.