سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری‌های که از راه برس مو انتقال می‌یابد

بهتر است همه‌ی مبتلایان بویژه مبتلایان به بیماری‌های پوست سر از وسایل شخصی خود مثل شانه و برس با افراد دیگر استفاده مشترک نداشته باشند زیرا این موضوع می‌تواند عوارض خطرناکی را در پی داشته باشد.

دکتر عزیزی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص عوارض استفاده مشترک از برس و شانه سر گفت: بهتر است همه‌ی مبتلایان به بیماری‌های پوست سر مثل کسانی که ضایعات قارچی پوست، تبخال، جوش، زگیل دارند از وسایل شخصی خود مثل شانه و برس استفاده مشترک نداشته باشند.

وی افزود: این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در افراد ایجاد کند، که البته می‌تواند شامل انتقال آن ویروس‌ها به بدن دیگری شود.

وی ادامه داد: در بیشتر مواقع آرایشگاهها از برس‌های مشترک برای افراد استفاده می‌کنند که این می‌تواند بیماری‌هایی را به فرد انتقال دهد.

وی در پایان گفت: بهتر است آرایشگران از برس‌های آلوده برای افراد استفاده نکنند و حتما در صورت استفاده برس‌ها، آن‌ها را ضد عفونی کنند زیرا ممکن است، سطحی از بیماری‌های خطرناک اعم از بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت و ایدز هم از طریق استفاده از برس‌ها به فرد منتقل شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام مادر من سرطان داره متسفانه من چند بار از برس او استفاده کردم ایا خطری من را نیز تهدید میکند راهنمای کنید ممنون؟