سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست نفتی ملک سلمان؛ به حداقل رسیدن التهابات بازار طلای سیاه

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سیاست‌های نفتی ریاض پس از مرگ پادشاه گفت: پادشاه جدید عربستان در نخستین نطق خود تاکید کرد سیاست‌های این کشور به همان شکل گذشته ادامه می یابد.

"جعفر حق‌پناه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با مرگ پادشاه عربستان و تاثیر آن بر قیمت نفت، اظهار داشت: ملک سلمان پادشاه جدید عربستان در نخستین نطق خود تاکید کرد سیاست‌های این کشور به همان شکل گذشته ادامه می یابد.  
 
وی ادامه داد: اظهارات اخیر ملک سلمان به این معنی است که نباید در انتظار اتفاقی جدید در کوتاه مدت و حتی در میان مدت در عربستان بود.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که ملک سلمان ریاست پست‌های کلیدی و مهم عربستان را تغییر داده است، اظهار داشت: علی النعیمی در سمت وزارت نفت هم چنان ابقا شد و این نشان دهنده آن است که رویکردهای سابق این کشور به مسئله نفت همچنان ادامه خواهد یافت.  
 
حق‌پناه افزود: عربستان کشور مهمی در معادلات نفتی است و هر گونه تغییر داخلی در این کشور می‌تواند بر نوسانات بازار نفت و هم چنین بر فضای روانی بازار نفت تاثیر بگذارد، مرگ ملک عبدالله می‌تواند موجب افزایش نسبی قیمت نفت در آینده شود.  
 
وی تصریح کرد: التهاب در بازار نفت موجب شد تا ملک سلمان پادشاه جدید عربستان احکام جدیدی را صادر کند و التهابات بازار نفت را به حداقل برساند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: اگر روابط ایران و عربستان در آینده بهبود یابد بازار نفت دچار تغییرات جدی خواهد شد که این امر به طور نسبی محتمل نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، عربستان ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.