سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی بزرگترین افتخار این قشر خدوم است

سخنگوی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد:یکی از افتخارات بزرگ جامعه پزشکی این بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس بار اصلی درمان مجروحان جنگ را برعهده داشت.

دکتر رضا لاری پور سخنگوی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس تقریبا هیچ کدام از مجروحان برای معالجه به خارج از کشور اعزام نشدند ؛اظهار داشت : پزشکان فداکارانه در مناطق جنگی حضور پیدا کرده و تعداد بیمارستانهای صحرایی که با هنر مهندسین آن زمان ساخته شد موید عملکرد فعال جامعه پزشکی در زمان جنگ است.

وی از بیمارستان امام حسین دارخوین که هشت اتاق عمل داشته به عنوان یک بیمارستان صحرایی فعال در زمان جنگ یاد کرد و افزود: مستندات نشان از اخلاق مداری پزشکان در زمان جنگ دارد و 18 بار احیای قلبی –ریوی یکی از مجروحان جنگ نشان میدهد که تا چه اندازه جامعه پزشکی مسئولانه نسبت به مجروحان خدمت کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تعداد متنابهی مجروح وارد بیمارستان می شد؛تصریح کرد: پزشکان در آن زمان تصمیم می گرفتند که چه دارویی را برای بیمارانی که مورد حمله های ناجوانمردانه شیمیایی دشمن قرار گرفته اند تجویز کنند و شرکتهای داروسازی نیز  همراهی خوبی داشتند.

لاری پور خاطرنشان کرد :پزشکان در اتاق عمل های زمان جنگ جوانانی را نجات دادند که امروزه پزشکی میخوانند یا استاد دانشگاه هستند و این نشان دهنده عظمت جامعه پزشکی است.
سخنگوی سازمان نظام پزشکی با اظهار تاسف از اینکه در نگهداری میراث فرهنگی پزشکی زمان جنگ خیلی موفق نبودیم؛اذعان داشت : به همت جامعه پزشکی چندین سال است که بیمارستانهای زمان جنگ بازسازی شده و فضای بهتری یافته است .

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان داشت:بسیاری از پزشکان در دوران جنگ حضور فعال و اثر بخشی در جبهه های نبرد داشتند که از آن جمله میتوان به شهید دکتر رهنمون رئیس بیمارستان صحرایی فاطمه زهرا (س) خوزستان که هنگام اقامه نماز صبح با خمپاره به شهادت رسید و شهید دکتر سرلشگر احمد هجرتی از پزشکان برجسته ارتش اشاره نمود.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.