سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرخی: جو زدگی برخی‎ها عامل بروز حواشی بود

بیست‎وهشتمین دوره لیگ برتر والیبال با تمام خوبی و بدی‎هایش به پایان رسید، از بحث فنی که بگذریم مهمترین ویژگی این لیگ در خصوص مباحث فرهنگی بود که به ندرت در طی آن حوادث غیراخلاقی رخ داد.

علی فرخی رئیس کمیته انضباطی فدراسوین والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: سال‎های گذشته برخی بازیکنان در بعضی موارد و دیدارها جو زده شده و حساسیت بازی روی آن‎ها تاثیر می‎گذاشت و این مساله باعث بوجود آمدن حواشی زیادی در طول مسابقات می‎شد ولی با تدابیری که از طرف کمیته انضباطی اندیشیده و اکثر این موارد برطرف شد، به طوری‎که در لیگ سال‎های 1392و1393 اینحواشی به حداقل خود رسید در سال 93 هم اتفاقات غیراخلاقی شانه‎به‎شانه لیگ بیست‎وهفتم بود باید اذعان کرد که حواشی بوجود آمده در لیگ 1393 نسبت به 2 سال قبل آن متعادلتر بود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از علت کاهش حواشی به رفتار خود بازیکنان و بخشی هم به قاطعیت کمیته انضباطی مربوط می‎شود ما در خصوص اتخاذ رای و اجرای آن هیچ گونه اغماضی نداریم و جدی عمل می‎کنیم تمام این موارد دست به دست هم داد تا کمتر شاهد حواشی باشیم که لیگ را زیر سوال ببرد. البته ناگفته نماند که تماشاگران و رشد فرهنگی آن‎ها هم به نوعی این مساله را که می‎خواست گریبان والیبال را بگیرد کاهش داد، در برخی موارد جزئی هم اگر تماشاگران می‎خواستند اقدام به انجام حرکات غیراخلاقی بکنند ملی‎پوشان و بازیکنان مانع از بروز این اتفاقات می‎شدند.

فرخی قوانین کمیته انضباطی را در خصوص اتفاقات بوجود آمده در طول مسابقات والیبال را نسبت به دیگر رشته‎ها متفاوت دانست و افزود: قوانین در خصوص مسائل کلی (اجرای مسابقات، مسائل سخت‎افزاری، داوری) در تمام رشته‎ها مشترک است. همچنین در مقررات اخلاقی تابع مقررات کشور هستیم اما برخی فدراسیون‎ها قوانین خاص خود را دارند مثلا یک موضوع در فوتبال یا والیبال مختص به آن رشته است که به طور اختصاصی به رسیدگی می‎شود.

وی در مورد ضمانت اجرای جرائم و آراء صادره از سوی کمیته انضباطی گفت: آئین نامه و مقررات فدراسیون می‎گوید آرء صادر شده کمیته انضباطی پس از بخش‎نامه شدن به باشگاهها باید اجرا شود و تمام مسئولان باشگاهها از آن تبعیت می‎کنند چون مقررات لازم‎الاجراست.

فرخی در خاتمه رضایت خود را از نظر اخلاقی از لیگ1393 اعلام کرد و به آن نمره قابل‎قبولی داد و اظهارداشت: امیدوارم حساسیت مسابقات مرحله پلی‎آف کمتر شود تا حواشی آن‎هم از بین برود این استرس بازی‎های پایانی لیگ در حاشیه‎سازی نقش قابل قبولی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.