سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخوردن غذا هم باعث چاقی می شود

زمانی که فرد صبحانه نمی‌خورد بدن فرد به قحطی می‌رسد که پاسخ دفاعی بدن برای زنده بودن مکانیسم و سوخت و ساز فرد را کم می‌کنند.

رضا راست منش دکتری تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که شخصی صبحانه یا غذا نمی‌خورد بدن به قحطی می‌رسد و پاسخ دفاع بدن باعث می ‌شود هورمون ها و مغیز بیاید مکانیسم و سوخت و ساز خود را آنچنان کم کند که بدن با این قحطی پیش آمده کنار بیاید و این موضوع به ضرر بدن است. 

وی ادامه داد: فرد با این که  غذا نمی‌خورد ولی آن قدر سوخت و ساز بدنش کم‌ می‌شود که برای زنده بودن بدن پاسخ انرژی مثبت می‌شود و باعث چاقی هست که این مصداق ها بیشتر در ماه مبارک رمضان و هنگامی که فرد شام یا صبحانه نمی‌خورد پیش می آید. 

راست منش بیان کرد: عوارض این چاقی این است که فرد به علت غذا نخوردن ممکن است روده‌اش تنبل شود و دچار یبوست شود یا فرد گرفتار کم حوصلگی، تمرکز کم و بد بو شدن دهان می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: عوامل‌های هورمونی، ژنتیک، عصبی و کم تحرکی همه مجموع بیان شده دست در دست هم می‌دهند تا فرد چاق شود و البته نوع زندگی، نوع فعالیت بدن و نوع غذا و مقداری که می‌خورد در چاقی بی‌تاثیر نیست. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.