سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

2 دیدگاه دولت در مورد حذف یارانه نقدی پردرآمدها / نیاز باشد مجلس ورود می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورتی که دولت به سمت حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد جامعه حرکت نکند، قطعاً مجلس ورود خواهد کرد.

علی‌محمد احمدی نماینده مردم دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد حذف یارانه افراد پردرآمد گفت: متأسفانه هنوز دولت در این رابطه به راهبرد مشخصی نرسیده است.

وی افزود: آقای جهانگیری اخیراً در حاشیه سفر به استان ایلام گفت یکی از مشکلات اساسی ما این است که از شرکت‌هایی که باید خدمات به مردم بدهند، پول می‌گیریم و بابت یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: دولت به این جمع‌بندی رسیده است که ادامه پرداخت یارانه نقدی به افراد پردرآمد نبوده و از لحاظ عقلی و عملیاتی توجیه‌پذیر نیست اما ظاهراً نمی‌خواهد برای ورود به این حوزه ریسک کند.

احمدی تصریح کرد: در مورد حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد دو دیدگاه در دولت وجود دارد.

وی افزود: یک دیدگاه مربوط به آقای نوبخت و «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» و دیدگاه دیگر مربوط به وزارتخانه‌های «اقتصاد و امور دارایی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: ظاهراً نگاه وزارتخانه‌ها بر حذف یارانه افراد پردرآمد جامعه است اما در مجموع تیم اقتصادی دولت به جمع‌بندی نرسیده است.

وی گفت: شاید هراس از پیامدهای اجتماعی بخشی از علت به جمع‌بندی نرسیدن است.

احمدی تصریح کرد: دولت و مجلس موظف هستند در جهت اصلاح ساختار اقتصادی حرکت کنند و این مسئله ایجاب می‌کند و قانون هم تأکید کرده است یارانه نقدی افراد پردرآمد حذف شود.

نماینده مردم دهلران و آبدانان ادامه داد: در صورتی که دولت به سمت حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد جامعه حرکت نکند قطعاً مجلس ورود خواهد کرد.

وی در پایان گفت: در صورتی که دولت فقط 10 درصد افراد یارانه‌بگیر جامعه را حذف کند، درآمد حاصل از آن 4 هزار میلیارد تومان خواهد بود که می‌تواند برای تأمین اشتغال جوانان هزینه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.