سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران:

محدودیت‌های پتروشیمی مبین، اقدامی پیشگیرانه بود

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: نگرانی از پاسخگو نبودن سیستم معاملاتی موجب این محدودیت‌ها شد و طبیعی بود که این اتفاق برای سیستم به وقوع بپیوندد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) عباس احمدی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درخصوص سامانه معاملاتی اظهار داشت: محدودیت های اعمال شده برای پتروشیمی مبین به دلیل پیشگیری از اختلال در سیستم معاملاتی انجام شد.

وی در این خصوص ادامه داد: اگر به سهامداران اجازه می دادند که بدون  محدودیت سفارش های خرید پتروشیمی مبین را ارسال کنند با حجم 4 -5 میلیاردی خرید مواجه می شدیم که ممکن بود به سامانه معاملاتی لطمه وارد کند.

احمدی گفت: اما این میزان سفارش برای خرید سهام پتروشیمی مبین واقعی نبود و پس از اعمال محدودیت ها در نهایت تقاضاها به کمتر از 1 میلیارد سهم کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: نگرانی از پاسخگو نبودن سیستم معاملاتی موجب این محدودیت ها شد و طبیعی بود که این اتفاق برای سیستم رخ بدهد.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در ادامه بیان داشت: حجم سفارش خرید می تواند مشکل ایجاد کند چون این پتروشیمی مبین، مورد بسیار خاصی بود و در کسری از ثانیه حجم انبوهی سفارش خرید داشتیم که قطعا نیاز به کنترل و مدیریت داشت که به نظر می رسد ناظر با تدابیر خود این قضیه را خوب مدیریت کرد .

وی در خصوص سامانه های معاملاتی اشاره داشت: به هر حال هر سامانه معاملاتی ظرفیت محدودیت و خاص به خود دارد و این محدودیت ها، عملی پیشگیرانه برای کنترل سامانه معاملاتی بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاملات ، بورس ، مبین ، سهم ، مشکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.