سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست مدیر پژوهشی و فناوری شرکت ملی نفت:

آماده ایجاد شبکه پژوهشی در زمینه ژئومکانیک نفت هستیم

سرپرست مدیر پژوهشی و فناوری شرکت ملی نفت ایران از ایجاد شبکه پژوهشی در پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: متأسفانه هم اکنون پژوهش و فناوری در زمینه ژئومکانیک نفت در راستای تولید صیانتی در کشور نداریم و این شرکت آمادگی دارد با راه‌اندازی این شبکه خلا موجود را پر کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علوی طالقانی سرپرست مدیر پژوهشی و فناوری شرکت ملی نفت ایران در نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با محور تولید صیانتی اظهار داشت: باید تولید صیانتی و تولید در مخازن نفتی به صورت فناورانه مورد توجه قرار گیرد همچنین هدف اصلی در قراردادهای جدید این موضوع باید بیشتر لحاظ شود.

وی تصریح کرد: نگاه فناورانه به مسایل مخزن و زمین شناسی از جمله مقوله‌های اساسی در برداشت از میادین نفت و گاز است.

وی ادامه داد: علاوه بر قراردادهایی که به صورت برد- برد اجرا می‌شوند باید مسئله ژئومکانیک نفت در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد به طوری که از موضوعات اساسی و حاکمیت ملی محسوب می‌شوند.

وی از ایجاد شبکه پژوهشی با محور تولید صیانتی خبر داد و گفت: با شکل‌گیری انجمن ژئومکانیک که با محوریت شبکه پژوهشی است می‌توان توانمندی‌‌های علمی و آزمایشگاهی جامع را در این شبکه فراهم کرد.

وی ادامه داد: اگر دستاوردهایی را از این گردهمایی فراهم کنیم ارتباط این شبکه پژوهشی با قرارداد میادین محور فراهم می‌شوند. شرکت پژوهش و فناوری این آمادگی را دارد که این خلا موجود را با ایجاد شبکه پژوهشی پر کند.

طالقانی ادامه داد: با بکارگیری این دستاوردها در قراردادها می‌توانیم زمینه را برای توسعه و تولید صیانتی از میادین نفت و گاز فراهم کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، ژئومکانیک ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.