سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی درباره دوره سی‌ودوم مسابقات بین‌المللی قرآن:

منتظر قرائت‌های شنیدنی در روزهای آتی هستیم

استاد قرائت قرآن کریم گفت: قرائت‌های شنیدنی متعلق به قاریان چند کشور محدود است که هنوز قرائتشان را انجام نداده‌اند، بنابراین باید منتظر روزهای آینده باشیم.

محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، در خصوص دوره سی‌و‌دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: از نظر کمی این دوره نسبت به دوره قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشت بطوریکه بیش از 70 کشور در این دوره به رقابت می‌پردازند.

وی سطح کیفی این دوره از مسابقات را مناسب ندانست و تصریح کرد: آنچه که تا به این لحظه شاهد بودیم شرکت‌کنندگان در رشته حفظ و قرائت چندان به صورت کلاسیک قرآن نمی‌خوانند و علاوه بر مشکل صوت نامناسب،قاریان به سبک محلی قرآن را تلاوت می‌کنند.

این استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه " مسابقات بین‌المللی قرآن دارای استانداردهای مشخص است " تاکید کرد: وقتی مسابقات بین‌المللی است باید این استانداردها توسط شرکت‌کنندگان رعایت شود به عنوان مثال در بحث تجربه باید تلفظ حروف، صفات، احکام و قواعد تجویدی را به خوبی اجرا کنند.

وی افزود : یکی از نکات ضعف تلاوت‌های روز اول و دوم در بحث وقف و ابتدا است بطوریکه قاریان و حافظان تقریباً هر جا که دوست دارند وقف را انجام می‌دهند.

عباسی با بیان اینکه " اکثر تلاوت‌های شنیدنی متعلق به چند کشور محدود شامل مصر،ایران،افغانستان،تایلند، مالزی و فیلیپین است " تصریح کرد: از آنجاکه تاکنون قاریان این کشورها به تلاوت نپرداخته‌اند برای نظر قطعی در خصوص کیفی مسابقات باید منتظر روزهای آینده باشم. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.