سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

استراتژی مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی گفت: اگر در فضای اقتصادی کشور پس از تحریم با یک استراتژی مشخص پیش رویم می‌توان فضای خوبی را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی و ورود سرمایه‌های جدید به داخل کشور ایجاد کنیم.

حمید رضا حریری رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص شرایط اقتصادی کشور گفت: جنگ‌های سیاسی در صفحه اقتصادی ادامه دارند و فشارهای اقتصادی تبعات خوبی برای اقتصاد ما نداشته است.

حریری در توضیح نقش خصوصی سازی بر شرایط اقتصادی کشور گفت: در شرایط تحریم نقش دولت پر رنگ‌تر شد، در حالی که باید شرایط اقتصادی را به دست بخش خصوصی سپرد و دولت باید در دوران پس از تحریم‌ پای خود را از اقتصاد کشور بیرون بکشد و اداره‌ آن را به دست خصوصی سازی بسپارد.

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی با بیان شرایط مطلوب اقتصادی یادآور شد: با خصوصی شدن شرایط اقتصادی کشور فضا برای رشد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند و با برداشته شدن تحریم‌ها گشایش بیشتری در بخش‌ های مختلف ایجاد خواهد شد.

حریری ادامه داد: با بازگشت اقتصاد کشور به سمت چرخه‌ بانکی و تجارت فرامرزی می‌توانیم در هزینه واردات و صادرات که سالانه بر اقتصاد کشور وارد است صرف جویی چشمگیری داشته باشیم.
 
رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی درخصوص شرایط ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور اظهار داشت: اگر در فضای اقتصادی کشور پس از تحریم با یک استراتژی مشخص پیش رویم می‌توان فضای خوبی را برای ورود سرمایه ‌گذارن خارجی و ورود سرمایه ‌های جدید به داخل کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شرایط بازار سرمایه پس از لغو تحریم‌ها گفت: قطعا پس از لغو تحریم‌ها می‌توان انتظار رشد را در بخش‌های مختلف اقتصادی و همه بازارهای تجاری، پول و سرمایه داشت و قطعا در شرایط فعلی اقتصاد که در رکود و رکود تورمی هستیم نمی‌توان انتظار بهبود شرایط را داشته باشیم.

حریری در بیان شرایط بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه ایران یکی از معدود کشورهایی است که  بازاری کاملا دولتی دارد و رانت‌‌ها و دولتی‌ها بازار سرمایه ایران را اداره می‌کنند و به هین دلیل همواره حقوقی‌ها برنده این بازار هستند و حقیقی‌ها در حقیقت هیچ سهمی در بازار سهام ما ندارند.

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی در توضیح میزان خصوصی سازی در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: از 100 میلیارد دلار واگذاری صورت گرفته بیش از 90 میلیارد سهم دولتی، شبه خصوصی، خصولتی نسبی و سببی بوده است و پاسخگوی هیچ یک از سهامداران نبوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورود ، بازار ، سرمایه ، تورم ، لغو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.