سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار فارس در شورای کشاورزی استان:

بیش از 22 درصد اشتغال فارس برپایه کشاورزی ایجاد شده است

استاندار فارس گفت: فارس استان پهناوری است که در زمینه تولید محصولات کشاورزی مقام های برتر کشور را بدست آورده و بیش از 22درصد اشتغال استان نیز برپایه کشاورزی ایجاد شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌،  سید محمد احمدی استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی این استان اظهار کرد: اقتصاد استان فارس مبتنی بر کشاورزی بوده و با توجه به خشکسالی های پی در پی یکی از دستاوردهای این شورا می تواند تدوین راهی برای تنوع معیشت مردم خصوصا کشاورزان باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: آب و کشاورزی لازم و ملزوم یکدیگرند و در شرایط فعلی که بحران آب را در پیش داریم برنامه ریزی درست و تغییر نگرش کشاورزان نسبت به کشاورزی سنتی یکی از ضروریات است.

وی ابراز داشت: در گذشته واگذاری اراضی و استفاده از سفره های آب زیرزمینی بدون هیچ حساب و کتابی انجام شده وامروز شاهد به هم خورده شدن اکوسیستم می باشیم.

 احمدی گفت: تخلیه بیش ازحد سفره های آب زیزمینی تیشه بر ریشه خود زدن است و  باید با جدیت جلوی برداشت بی رویه این آبها گرفته شود و دراین خصوص  پرکردن چاههای غیر مجاز با قوت انجام خواهد شد.

استاندار فارس افزود: باید جهاد کشاورزی آموزش دقیق و علمی کشاورزان را در دستور کار قرار دهد تا لااقل فرصت تنفسی برای سفره های آب زیرزمینی فراهم شود.

احمدی ابراز داشت:  بسیاری از کشاورزان در روستاها و شهرستانها دیگر قادر به کشاورزی نیستند و این امر زمینه مهاجرت به شهرهای بزرگ را فراهم می کند و به دنبال آن پدیده حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی بوجود می آید که نگران کننده خواهد بود.

وی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی وبحث توانمندی روستاها به خوبی کار نشده و با توجه افزایش رو به رشد جمعیت و مصرف بیشتر می طلبد به روستاها و امر کشاورزی توجه بیشتری شود.

استاندار فارس اظهار داشت: استفاده از آبیاری های نوین بدون در نظر گرفتن زمان آبیاری توسط کشاورزان هیچ تفاوتی در میزان مصرف آب نخواهد داشت که در این خصوص نیز آموزش کشاورزان مهم و حساس است.

احمدی گفت: این شورا برروی صنایع تبدیلی نیز باید مطالعات بیشتری انجام دهد تا بتوان به کمک بخش کشاورزی شتافت.

وی ابراز داشت: ترویج و احداث گلخانه ها می تواند در کاهش مصرف آب و بهره وری مناسب از آب بسیار موثر باشد.

استاندار فارس در پایان گفت: باید تلاش کنیم درجهت  تنوع معیشت مردم – علمی کردن کشاورزی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی  برنامه های مناسبی را تدوین کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: استاندار ، فارس ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.