سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس شواهد موجود؛

نیمی از بیماری‌های کلیوی با اصلاح عادات غذایی قابل پیشگیری هستند

براساس شواهد موجود حدود نیمی از بیماری‌های کلیوی با اصلاح عادات غذایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل پیشگیری بوده و درصد بالایی از مبتلایان به این بیماری‌ها نیز با تغذیه صحیح بیماریشان قابل کنترل است.

کمال شاکری فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: دیابت، فشار خون بالا و مصرف زیاد مسکن‌ها از مهمترین دلایل بروز بیماری‌های کلیوی است که تغذیه نادرست نقش مهمی در بروز دو عامل ابتدایی یعنی دیابت و فشار خون بالا دارد.

وی با بیان اینکه مصرف مواد بسیار شیرین و غذاهای پر نمک برای کلیه‌ها بسیار خطرناک است، براساس شواهد موجود حدود نیمی از بیماری‌های کلیوی با اصلاح عادات غذایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل پیشگیری بوده و درصد بالایی از مبتلایان به این بیماری‌ها نیز با تغذیه صحیح بیماریشان قابل کنترل است.

شاکری افزود: متاسفانه اغلب افراد جامعه حداقل یکی از دو عادت غذایی نادرست یعنی مصرف مواد غذایی پر نمک و غذاهای بسیار شیرین را دارند که این موضوع بسیار خطرناک و هشدار دهنده است.

وی یادآور شد: عادات غذایی نادرست که موجب شیوع بیماری‌های کلیوی شده است را می‌توان با یک برنامه ریزی دقیق و اراده و پیگیری کنترل کرده و در نتیجه خطر بیماری کلیوی را از خود دور کرد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.