سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

به تراز مثبت ارزی و صادراتی رسیده ایم

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر سیستمی طراحی کرده ایم که گزارش لحظه به لحظه ارائه دهیم و تا روز گذشته آمار صادرات و وارادت مشخص شده و در حال حاضر به تراز مثبت ارزی می رسیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛مسعود کرباسیان با بیان اینکه دولت تمام تدبیر خود را به کار گرفت تا بذر امید کاشته شود؛ گفت: یکی از دستاوردهای دولت بازگشت مدیران با سابقه و برجسته به استان است.

وی گفت: زمانی که با شرایط تحریم مواجه هستیم صادرات کاهش یافته ولی کشور اداره می شود و معنی این امر این است که اقتصاد خود را نگه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: دولت در شرایطی که دسترسی محدودی به منابع مالی دارد کشور را اداره می کند و شرایط تورمی کنترل شده و شاهد شرایط ثبات در کشور هستیم و هرچند انتظار داریم تا شرایط بهتر شود اما باید با شرایط موجود تصمیم گیری شود.

وی عنوان کرد: تورم از 45 درصد به 15 درصد رسیده است و مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به 5/2 درصد مثبت از نتایج عملکردی دولت است و افزایش 36 درصدی صادرات را شاهد هستیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیمه کردن 9 میلیون ایرانی،طرح بزرگ سلامت مثبت کردن تراز تجاری و کاهش 23 درصدی واردات از اقدامات دولت است و کاهش نوسانات بازار طلا و کاهش قیمت سکه و همچنین ثبات در بازار را شاهد هستیم.

کرباسیان افزود: تحویل به موقع بودجه سالیانه به مجلس ، واقعی سازی برآوردها در بودجه های سالیانه ، عدم دست اندازی به حساب بانکها ، کاهش شدید نرخ رشد نقدینگی  از 36 به 17درصد و نیز اتمام و تکمیل 700 هزار طرح نیمه تمام از مهمترین اقدامات دولت یازدهم است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر سیستمی طراحی کرده ایم که گزارش لحظه به لحظه ارائه دهیم و تا روز گذشته آمار صادرات و وارادت مشخص شده و در حال حاضر به تراز مثبت ارزی می رسیم.

اسماعیل جبارزاده  استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم  با اشاره به سایر وعده های رئیس جمهور گفت: بازگشت ارزش گذرنامه های ایرانی و نیز به کار گیری مدیران لایق و بازگشت اخلاق به جامعه و نیز تعامل با سایر قوا از وعده های رئیس جمهور بود که در ایام انتخابات به مردم وعده دادند و مردم از بین سلایق مختلف به این طرز تفکر رای دادند.

وی یادآور شد: دولت در زمینه کنترل تورم و هدایت آنان اقدامات خوبی انجام داده همچنین دولت از هیچ تلاشی برای رسیدن مردم به حقوق خود کوتاهی نمی‌کند و در زمینه های مختلف مانند مسائل درمانی موفقیتهای بزرگی حاصل شد و افتخار امروز ما تحت پوشش قرار دادن بیمه های سلامت و درمان است و هزینه های مردم به زیر 10 درصد رسیده است.

جبارزاده آذربایجان شرقی را استانی امن خواند و گفت: در قولهای مختلف شاهد تحقق وعده های مختلف هستیم و از طرفداران دولت انتظار می‌رود تا این موفقیتها را مقابل کسانی که تلاش دارند این خدمات را تضعیف کنند عرضه بدارند و این بهترین کمک برای دولت است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در کشور در سالهای اخیر بیان کرد: نرخ بیکاری استان برای اولین بار در طول چندین دهه کمتر از میانگین کشوری شد و این استان از نظر برخورداری نیز استان 18 شد.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: علی رغم مشکلات متعدد کارهای بزرگی در استان در حال انجام است و در بخش جذب سرمایه های خارجی نیز جایگاه خوبی داریم و یکی از استانهای برتر در جذب سرمایه های خارجی است و در ماه های آینده نیز این سرمایه گذاریها جذب می شود.

وی عنوان کرد: تلاش می کنیم تا خدمتگزاران صادق و توانمند برای مردم باشیم و وعده های رئیس جمهور را محقق کنیم.


انتهای پیام/د 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.