سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

نظارت دامپزشکی بر پرنده‌فروشی‌های قزوین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با بیان اینکه اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بر پرنده‌فروشی‌های این شهرستان نظارت می‌کند، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای پیشگیری از وقوع بیماری­‌های طیور، کارشناسان این اداره اقدام به بازدید از پرنده‌فروشی‌ها و ساماندهی آنها کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قزوین؛غیاث یزدی از جمله نقاط بحرانی در کنترل بیماری‌های طیور را مراکز خرید و فروش و نگهداری پرندگان محلی و زینتی دانست و افزود: به دلیل نگهداری توامان پرندگان با حساسیت‌های مختلف و مجاورت آنها با محیط‌های شهری می‌توان مشکلاتی در این زمینه ایجاد شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی این شهرستان با اعزام کارشناسان دامپزشکی به مراکز عرضه پرندگان زینتی نسبت به تشریح آخرین وضعیت بیماری در کشور برای متصدیان این واحدها و توزیع ماده ضدعفونی مناسب برای پیشگیری از بیماری‌های طیور اقدام کرده است.

غیاث‌یزدی رعایت تراکم طیور و پرندگان تزئینی در واحد سطح، عدم خریداری طیور بومی از مناطق شمالی کشور، انجام واکسیناسیون طیور بومی موجود و ضدعفونی بستر و قفس‌های نگهداری و ظروف آب و خوراک را از عوامل پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور مطرح کرد.

این مسئول ادامه داد: عدم استفاده از ظروف غذایی مربوط به یک قفس در قفس‌های دیگر، نصب تهویه هوای مناسب با متراژ و ظرفیت نگهداری طیور، به حداقل رساندن تنوع پرندگان قابل نگهداری، تعبیه محلی برای قرنطینه کردن پرندگان خریداری شده و یا دارای علایم بیماری از دیگر موارد پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.