سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اصلاح عادات غذایی 40 تا 60 درصد بیماری‌های کلیوی قابل پیشگیری هستند

با اصلاح عادات غذایی در حدود 40 تا 60 درصد بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی قابل پیشگیری بوده و بیماری بسیاری از افراد مبتلا نیز با این راهکار قابل درمان و کنترل است.

حسام فیض‌الله زاده فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: درصد بالایی از مبتلایان به بیماری‌های کلیوی، در نتیجه الگوهای نامناسب زندگی دچار این بیماری‌ها شده‌اند و متاسفانه تعداد افرادی که به دلیل نوع تغذیه خود دچار بیماری کلیه شده‌اند، در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه مصرف زیاد مواد غذایی پرچرب، حاوی نمک بالا و بسیار شیرین به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم موجب ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیه می‌شوند، افزود: به عنوان مثال نمک زیاد موجب فشار خون بالا و مواد شیرین موجب دیابت می‌شوند و این دو بیماری از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های کلیه است.

فیض‌الله زاده تاکید کرد: با اصلاح عادات غذایی در حدود 40 تا 60 درصد بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی قابل پیشگیری بوده و بیماری بسیاری از افراد مبتلا نیز با این راهکار قابل درمان و کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: دیابت و فشار خون بالا در مجموع عامل نزدیک به 60 درصد بیماری‌های کلیه است و با اصلاح عادات غذایی می‌توان از بروز این دو بیماری و در نتیجه ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات کلیوی که متاسفانه روز به روز در حال گسترش است، تا حد زیادی کاست.

فیض‌الله زاده گفت: علاوه بر موارد فوق باید مراقب سایر علل افزایش دهنده خطر ابتلا به بیماری کلیه نیز بود.

وی افزود: مصرف خودسرانه و بیش از اندازه مسکن‌ها و داروهای ضد درد نیز نقش بسیار مهمی در افزایش خطر بیماری‌های کلیه دارند، به طوری که حدود یک چهارم موارد این بیماری‌ها قابل انتساب به مصرف مسکن‌ها است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.