سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر بزرگ در کیلومتر 14 جاده مخصوص؛

این‌بار آبی‌ها پژو را دور می‌زنند/ فولکس واگن شریک اصلی ایران خودرو

ایران خودرو و پژو در حالی طی یک سال و نیم گذشته مذاکرات زیادی را برای همکاری دوباره با یکدیگر انجام دادند که حالا خبر می رسد ایران خودرویی ها به دنبال شراکت با فولکس واگن آلمان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آن طور که منابع آگاه می گویند، مسوولان ایران خودرو در کنار مذاکرات با پژو، رایزنی هایی نیز با فولکس واگن آلمان داشته اند و گویا پیشنهادهای این غول خودروسازی جهان، جذاب تر از پژو بوده و از همین رو آبی های جاده مخصوص را به خود جذب کرده است.

همچنین در سفر اخیر هیات آلمانی به ایران نیز مذاکراتی کلی میان ایران خودرو و نمایندگان فولکس انجام شده و به نظر می رسد بزرگترین خودروساز ایران قصد دارد این شرکت آلمانی را جایگزین پژو کند.

بنابر برخی گمانه زنی ها، ایران خودرو قصد دارد فولکس واگن را به عنوان "شریک اصلی" در کنار خود داشته باشد و بر این اساس 50 درصد از بازار خود را در اختیار این غول آ آلمانی قرار خواهد داد. البته پژو نیز همچنان در کنار ایران خودرو باقی خواهد ماند، منتها سهم محدودی از بازار ایران خودرو به این خودروساز فرانسوی می رسد.

سوزوکی ژاپن و رنوی فرانسه نیز دیگر شرکای ایران خودرو به شمار می روند که آنها نیز سهم نسبتا محدودی از بازار بزرگترین خودروساز ایران را در دست خواهند گرفت.

این ترکیب برای بازار ایران خودرو در حالی است که پیش تر قرار بود پژو شریک اصلی اهالی کیلومتر 14 جاده مخصوص باشد و  فولکس واگن شریک فرعی؛ اما گویا معادلات عوض شده و خودروساز آلمانی یار اصلی آبی ها جاده مخصوص خواهد بود.

فولکس واگن در حال حاضر بزرگترین خودروساز اروپا و سومین خودروساز جهان به شمار می رود و زیرمجموعه های معتبری مانند آئودی و اشکودا را نیز دارا است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۹:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
فقط پزو عشقه.همین
اوباداش
۱۲:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
آقا حسام با 9 میلیون بوقشم بهت نمیدون . اگه میخواستن بدن همون موقع پراید 3میلیونی رو نمیدادن 8 میلیون !
ايران خودور
۰۹:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
من كارمند ايران خودور هستم. . اين پول اندكي كه به ما با مدراك بالا ميدن هر جا بريم هم مي دن(1100000 در ماه). كارخانجات مدرن بيارن ما ميريم همونجا . كلا دولتي كنند و از اين مافيايي در بيارن ..بهانشون بيكاري جوان ها است.
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
به نظرم آلمانها به طور کلی از فرانسویها بهتر هستند. هم در پیش بینی پذیری. هم در تکنولوژی.
علی
۰۸:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
حالا نوبت فلوکس یک موتوری را جایگزین بقیه خودرو ها کنیم .
موتورفلوکس ، سمند فلوکس ، تیپ ها به این صورت انجام می شوند تیپ پژو ، تیپ فلوکس قیمتها عوض می شوند
مهدی
۰۷:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
روت میشه. از خودروی چینی تعریف می کنی
bahador
۰۳:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
درود به نظر من باید از همون اول قرداد با فولکس واگن بهشون زبون زد کنیم که فقط خودروهای روزشونو تو ایران تولید کنن نه مثل فرانسویها که خودروهای رده خارجشونه تو ایران تولید و به قیمت ماشین روز به دست من و شمای ایرانی میدادن
وحید
۰۲:۴۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
امیدوارم ماشینای با کیفیت آلمانی بیان تو خیابونای ایران و از دست ماشینای بی کیفیت خلاص شیم
ماهان
۰۲:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
یه روزی فولکس آلمانی سوار بشین. وفتی ماشین چینی رو دارن میدن 50 میلیون به بالا ،اون وقت ماشین آلمانی حداقل بالای 100 میلیون براتون آب می خوره
ناصر
۰۱:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
بسیار بسیار عالی. اگر واقعیت داشته باشه!!!
ارش
۲۳:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
آبی ها جاده(ایران خودرو)!یه جوری تو خبر میگید ابی های جاده هر کی نفهمه اب دهنش میریزه خدایا این شرکت خودرو سازی با این لقب چیه!چهارتا قوطی حلبی با قیمت خدا تومان به ملت میدن با خدمات صفر بعد اینجوری تعریف میکنید
هادی
۲۱:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
بسیاری از کارشناسان معتقدن که آینده خودروسازی دنیا در دستان چینی هاست.چون گویا شتاب رشدشون بالاتر از آلمانی ها و ژاپنی هاست.
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
سلام به همگی من قبلا از این نوع ماشین سوار شدم و باهاش رانندگی کردم عالی عالی فقط به شرط اینکه مدلهای جدید و به روزشو بیاره ایران از یه طرفم دلم برای این کمپانی می سوزه که از این به بعد قرار با ایران خودرو کار کنه
مجتبی
۱۹:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
باید دید تصمیم لحظه آخرو کی میگیره،پژو کار خودشو تو این سالها خوب یاد گرفته؟!!!!!
والا اگه به کار منطقی باشه معلومه که هیچکس به اندازه فرانسه به ایران خیانت نکرده.
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
کاشکی حودش مستقیم در ایران خودرو بساره و ایران خودرو دحالت نداشته باشه ...
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
اي كاش مردم از شر ايران خودرو و سايپا خلاص شوند انحصار شكسته شود نه بازهم با بنجل سازان شريك شوند كه در اين صورت اگر b m w هم بزنند آنقدر بنجل مي زنند كه از پرايد بد قواره تر و از آن هم حلبي تر
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
اگر درست باشه که خیلی عالیه!
علی
۱۸:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
باریک الله پژو هم شد ماشین یاشاسین فقط germany صنعت فقط صنعت آلمان والسلام فقط توروخدا دیگه به سمت فرانسه نرین با پژو و رنو آشغالش
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
ما آریایی هستیم و بهتره که به آریایی ها اعتماد کنیم
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
آخیش بالاخره با یه شرکت درست و حسابی قراداد می بندند
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
خودروهاي الماني خيلي بهتر از فرانسه هستن...دمش گرم ايران خودرو
اسی
۱۷:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
حالا منتظر چی باید باشیم?پیکان آئودی یا مدل مفهومی از پیکان?!
محمد
۱۷:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
این درسته،
حسام
۱۷:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
کی بشه ماشین آلمانی با قیمت پراید 9 میلیونی سوار بشیم.....
فریدون
۱۷:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
فعلا آفرین تا ادامه ببینیم چه میکنیم
منوچهر
۱۶:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
امیدواریم تیم اقتصادی کشور راه خود راپیدا کند قراردادباآلمان شروع کارهای خوب است
ناشناس
۰۷:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
اگه قرار دوسه برابر قيمت بدهند همان بهتر كه اين قرار داد نباشه بلكه واردات آزاد كنند
مهدی حسین زاده
۱۶:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
آی دمش گرم ایران خودرو
انشالله سال دیگه شیراکو تو جاده ها ببینیم و لذت ببریم : )
علیرضا
۱۵:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
ممنون واقعا خبر خوشی بود لذا بسیاری از مردم ایران از دوباره قرارداد بستن ایران با خودروساز فرانسه که ما را در شرایط تحریم تنها گزاشته بود نا راضی بودن
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
ولی آخرش پژو از کیسه درمیاد. ساده اید هااااا