سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور نخبگان در اقتصاد دانش بنیان از علل رشد علمی جامعه است

حضور نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در اقتصاد دانش‌بنیان از علل اصلی رشد علمی جامعه و توسعه یافتگی کشور است.

زهرا ایزدی تبار دانشجوی دکترای کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: بهره‌گیری از انجمن‌های علمی و ظرفیت سازی برای ورود نخبگان و محققان می‌تواند منجر به انگیزش مثبت، تقویت درون سازمانی، خلاقیت و درنهایت کارآفرینی شود.

وی در ادامه گفت: تعداد زیادی از فارغ التحصیلان کشور ، جوانان جامعه ما با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، در صورتی که با حضور نخبگان و اساتید فرهیخته که خلاقیت را به دانشجویان تزریق می‌کنند نه تنها پژوهش‌ها کاربردی می‌شود بلکه دانشگاه‌های کشور دانشگاه کارآفرین می‌شوند.

ایزدی تبار همچنین اظهار داشت: چندی پیش خبر تعامل وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر بهره‌گیری از حضور نخبگان در عرصه‌های علمی، آموزشی و ... نویدی برای دانش پژوهان و محققان کشور بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان همانطور که از نامش پیداست باید تخصصی و بر مبنای علم و اندیشه باشد تا بتوان شاهد پیوند علم و اقتصاد کشور بود.

ایزدی تبار گفت: بعد از توافق هسته‌ای نباید عرصه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی را رها کرد بلکه باید بدانیم طی این سال‌ها حق کشور پایمال شد و باید محققان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از ذخایر نفتی چشم پوشی نموده و اقتصاد دانش‌بنیان را راهگشای ارتقا کشور در عرصه‌های گوناگون بدانند.

گفتنی است، طی سال‌های گذشته محققان کشور در عرصه‌های زیست فناوری، نانو فناوری، فنی ، مهندسی، پزشکی و ... پیشترفت‌های خوبی داشته‌اند که با حمایت‌های متولیان می‌توان شاهد نتایح ارزنده در بخش‌های گوناگون بود.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.