سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

همایش بزرگ ورزش‌های زورخانه‌ای در سنندج برگزار شد

همایش بزرگ ورزش‌های زورخانه‌ای با هدف تجلیل از پیشکسوتان ورزشی، خانواده شهدای ورزشکار، الگوها و خادمان فرهنگ پهلوانی در سنندج برگزار شد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان کردستان درحاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این برنامه تجلیل از برگزیدگان ورزش که در توسعه و اشاعه فرهنگ پهلوانی نقش داشته‌اند، است.

حسن بابایی افزود: اقشار مختلفی چون معلمان، روحانیون و اصناف با حمایت از ورزشکاران، گام‌هایی در ایجاد جامعه سالم برداشته‌اند که این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده وجود روح پهلوانی باشد.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان کردستان بیان کرد: در این همایش بزرگ که با حضور مسئولان مختلف برگزار شد، از چهار سازمان ترویج دهنده فرهنگ پهلوانی شامل مخابرات، اتوبوسرانی، آموزش و پرورش و امور آب تجلیل به عمل آمد.

بابایی گفت: سه هیئت کشتی، بسکتبال و کوهنوردی به عنوان هیئت‌های ورزشی مروج این فرهنگ و هیئت‌های ورزش زورخانه‌ای سنندج، قروه و دهگلان به عنوان هیئت‌های ورزش باستانی مروج فرهنگ پهلوانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

تجلیل از ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های سقز، مریوان و دیواندره،رسانه‌های به هیز، کردپرس و همشهری، 12 پیشکسوت ورزش استان و 10 ائمه جمعه و جماعات که در زمینه اشاعه فرهنگ پهلوانی فعالیت کرده‌اند از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گفتنی است، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ایی و شورای فرهنگ عمومی کشور ششم لغایت دوازدهم مردادماه را با عنوان هفته پهلوانی نام‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.