سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامی یوسف درباره فیلم محمد(ص) به رویترز چه گفت؟

خبرگزاری بین المللی رویترز مقاله ای را در رابطه با رونمایی فیلم محمد(ص) در ایران و خارج از کشور و در رابطه با مخالفتهای علمای اهل سنت برای پخش این فیلم ، بیانیه و موضع دانشگاه الازهر بر علیه فیلم مجید مجیدی منتشر کرده است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری بین المللی رویترز مقاله ای را در رابطه با رونمایی فیلم محمد(ص) در ایران و خارج از کشور و  در رابطه با مخالفتهای علمای اهل سنت برای پخش این فیلم ، بیانیه و موضع دانشگاه الازهر بر علیه فیلم مجید مجیدی منتشر کرده است که در این مقاله به سراغ سامی یوسف یکی از خواننده ها و موزیسن های که در این فیلم فعالیت داشته اند رفته است و سوالاتی را در رابطه با اعلام ممنوعیت تماشای این فیلم توسط علمای اهل سنت پرسیده است. 

سامى یوسف یكی از بزرگترین ستاره های موسیقی جهان اسلام وخواننده ی یكی از موسیقی های متن فیلم محمدرسول الله درمصاحبه با رویترز گفت: بیشتر این واكنش ها سیاسی هستند. من مطمئن هستم علمای الأزهر و كسانى كه از فیلم انتقاد كرده اند هنوز آنرا ندیده اند. مخالفت آنها بیشتر به دلیل ترویج و حضور فرهنگی ایران در این فیلم است.

او اشاره كرد: بسیارشرم آوراست كه در مقابل تولیدات بسیاری از زندگی حضرت مسیح و دیگر پیامبران فقط  دو محصول اصلی درباره ی توصیف زندگی حضرت محمد (ص) داریم.

وی ادامه داد: امكان ندارد شما زندگی حضرت محمد(ص) رابخوانید و عاشق و شیفته شخصیت بزرگوارشان نشوید. اگر این فیلم باعث آشنایی بهتر مردم جهان با پیامبراسلام شود و اینكه چقدر مهربان و درستکار بودند، ما كار خود را با موفقیت انجام داده ایم.

الازهر درمصاحبه با روییترز در یك جمله گفت: این اتفاق قبلا حل و فصل شده است. شریعت(قانون اسلام) به تصویركشیدن چهره ی پیامبران را ممنوع كرده است.

منبع:خانواده ایرانی
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سلدوز
۱۸:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
ایران هم تصویر پیامبر رو نشون نداده چرا این شیوخ الازهر فرا فکنی میکنند
امیر
۲۱:۲۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
دقیقا موافقم