سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش آمار بیکاری در بین فرزندان شهدا و جانباز

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر آمار بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان از 67 هزار نفر به زیر 50 هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، همایش تبیین نقش نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در دولت تدبیر و امید با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از نخبگان و فرهیختگان جامعه ایثارگری با عنوان طرح ملی مدیریت امروز (یکشنبه) در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت نام‌گذاری این هفته را با این عنوان از بعد معنویت این شهدا برشمرد و آنان را الگویی برای دولت‌مردان نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر قبل از داشتن سمت و مسئولیت در دستگاه دولت در نقش معلم و افرادی خودساخته بودند و در مسیر انقلاب با ساده‌زیستی گام برمی‌داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  برنامه‌ریزی 5 ساله بنیاد شهید و مسئله اشتغال فرزندان جامعه ایثارگر را یکی از دغدغه‌های اصلی این سازمان برشمرد و ادامه داد: ایجاد اشتغال برای این افراد تا جایی که امکان دارد باید درون نهادها و سازمان‌های مرتبط با بنیاد شهید صورت بگیرد، در حال حاضر آمار بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان از 67 هزار نفر به زیر 50 هزار نفر رسیده است.

وی کمبود بودجه و امکاناتی که در اختیار این تشکل‌های دانش پژوه قرار دارد را از محدودیت‌های این مرکز برشمرد و گفت: حدود 70 درصد اهداف بنیاد شهید در این زمینه به مرحله اجرا درآمده و درصد اهداف باقی‌مانده در انتظار تصویب و فراهم شدن بودجه مورد نظر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح کرد: بیمه جانبازان و ایثارگران مستلزم تصویب بودجه و کم کاری سایر نهادهای مرتبط است و مواردی را که سایر بیمه‌ها و بیمارستان‌ها متقبل نمی‌شود از جانب صندوق سلامت مورد حمایت قرار خواهند گرفت. هزینه‌های درمانی افراد مورد نظر نیز از طریق این صندوق تامین خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده حدود 80 درصد از جامعه ایثارگری از خدمات درمانی رسیدگی های پزشکی بنیاد شهید اعلام رضایت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: 170 هزار دانشجو و 8 هزار نخبه از جامعه ایثارگری زیر نظر بنیاد شهید و سازمان های مرتبط مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح  کرد: از مجموع 200 تشکل فعال در جامعه ایثارگری 130 مرکز در سایر استان‌ها و مابقی در شهر تهران فعالیت می‌کنند و افراد فعال در این تشکل‌ها از فرزندان ایثارگر و شاهد هستند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۴
رضا آذربایجان
۰۷:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
عجب
مینا
۰۲:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
من فوق لیسانس ازدانشگاه دولتی ازخانواده ایثارگران هستم.چندین ساله بیکارهستم.بدون سهمیه وارددانشگاه شدم.متاسفانه حتی بنیادهم پارتی میخواد.مادهه شصتیا واقعاازنسل سوخته ایم.شرمنده خانوادمم،ارزومرگ دارم
مینا
۰۲:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
من فوق لیسانس ازدانشگاه دولتی ازخانواده ایثارگران هستم.چندین ساله بیکارهستم.بدون سهمیه وارددانشگاه شدم.متاسفانه حتی بنیادهم پارتی میخواد.مادهه شصتیا واقعاازنسل سوخته ایم.شرمنده خانوادمم،ارزومرگ دارم
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
مگه هرکی شهید نداره باید بیکار بمونه !!!
ابی
۱۵:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
با سلام کمی هم به فکر برادر و خواهر شهیدان هم باشید هیچ امتیازی به ما نمی دید یا اطلاع رسانی کنید که مارا حذف کردید تا تو جامعه به ما نگاه می کنند فکر می کنند همه اولویت ها را داریم یا ما را هم جای ادم حسا ب کنید من خودم فوق لیسانس هستم با پول خودم و بدون سهمیه وارد دانشگاه شدم و برادر 2 شهید هستم که فرزند و همسر نداشت و حتی به والدین شهید هم توجه ندارین واقعا انصافتان کجا رفته همه چیز رو دادین به این جانبازها به خدا بعضی از انها از من هم سالم هستن یکی را می شناسم که تا طبقه 10داربست می زنه من خود بالای پشت بام نمی تونم برم!!