سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عطر حضرت محمد (ص) در فیلمش احساس می‌شد

تنش‌ها و ناآرامی‌ها به خاطر حضور همه جانبه حضرت رسول در فیلم قابل پذیرش می‌شد.

علیرضا سبزواری برنامه‌ریز و دستیار اول فیلم محمد رسول الله (ص) در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص همکاری با این فیلم گفت: من قبلا با مجیدی در «بچه‌های آسمان» و «رنگ خدا» کار کرده بودم و طبق آن فعالیت وشناختی که نسبت به هم داشتیم در این پروژه نیز همکاری ما از سر گرفته شد.

وی در خصوص تفاوت و حسش نسبت به فیلم محمد رسول الله (ص) نسبت به دیگر فعالیت‌های خود بیان کرد: چون که صاحب کار خود حضرت رسول اکرم بودند و هستند خود نقش حضور ایشان در این پروژه به عناوین مختلف احساس می‌شد یعنی زمانی که صبح سر پروژه حاضر می‌شدیم به نحوی عطرش را در پروژه احساس می‌کردیم و از اسم، حضور و معرفتش بهره می‌گرفتیم.

وی افزود: به طور قطع حال و هوای این فیلم نسبت به دیگر پروژه‌هایی که کار کردم متفاوت بود و با وجود سختی کار فضایی لطیف، معنوی، دوست داشتنی و آرام داشتیم و تمام سختی‌ها، تنش‌ها و ناآرامی‌ها به خاطر حضور همه جانبه حضرت رسول قابل پذیرش می‌شد انگار که پذیرفته بودیم در واقع آن فضا همه را به شرایطی می‌رساند تا راحت بتواند با سختی‌ها کنار آمده و از عهده آن برآیند.

وی در خصوص روند فیلم‌برداری اظهار داشت: نیمه آبان 90 کار کلید خورد و طی 245 جلسه تا آبان 91 به طول انجامید البته طی این مدت دو مقطع یک ماهه به خاطر سفر عوامل خارجی فیلم تعطیلی داشتیم. یک مقطع یک ماهه هم داشتیم که سال بعد یعنی خرداد 92 گرفتیم چون باید یک سری پلان‌ها و سکانس‌های باقی‌مانده را در آفریقا می‌گرفتیم و بخشی را در ایران فیلمبرداری می‌کردیم به این خاطر 6 خرداد کار در آفریقا کلید خورد و بعد از 4 جلسه فیلم برداری به تهران بازگشتیم و ادامه فیلم تا 6 تیر در تهران به طول انجامید که در کل فیلم برداری تهران و آفریقا 14 جلسه شد.

سبزواری بیان کرد: فیلم محمد رسول الله (ص) یک کار معنوی و دینی و متعلق به پیامبر اعظم ما است و فکر می‌کنم از لحاظ فرهنگی به دو دسته از انسانها کمک می‌کند یکی اعتقاد و ایرانیانی که به پیامبر معتقد هستند را بیشتر می‌کند و دسته دیگر کسانی که اعتقاد ندارند و یا اعتقاد کمتری دارند را به فکر وا می‌دارد که چنین شخصیتی با چنین نگرش، محبت و معرفتی بوده و هست و خواهد بود.

وی عنوان کرد: این فیلم در پخش جهانی با نوع نگاهی که نسبت به پیامبر دارد می‌تواند حاشیه و سم‌پاشی‌هایی که نسبت به ساحت ایشان می‌شد را از بین ببرد و در واقع به نوعی با آنها مقابله می‌کند و چهره جدیدی از پیامبر (ص) را معرفی کند که بسیار خوب است و جهانیان می‌فهمند پیامبر ما شامل چنین ویژگی‌های عظیم و خوبی است تا اینقدر نسبت به مسلمانان و اسلام موضع‌گیری‌های اشتباه نداشته باشند.

انتهای پیام/  


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.