سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمینه های همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با دولت افغانستان فراهم شد

زمینه های همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با دولت افغانستان، فراهم شد.

 " محمدعلی محسنی بندپی " معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه توانبخشی فعال در خصوص توانبخشی ، سلامت روان و رفاه مطرح است 
وی از حضور دکترسیدمحمد اکرمی و دکتر امیر امیرخانی مشاوران قائم مقام وزیر بهداشت کشورمان در امور بین المللی در عرصه همکاری های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دولت اغانستان  خبر داد.

این گزارش حاکیست، دکتر" فیروزالدین فیروز" وزیر صحت عامه افغانستان در این نشست ، از همکاری وزارت بهداشت افغانستان با دانشگاه علوم بهزیستی ، استقبال کرد و مسئولان اموربین الملل افغانستان و دانشگاه علوم بهزیستی نیز با توجه به تفاهم نامه منعقده بین وزرای بهداشت دو کشور در تاریخ اول شهریورماه سالجاری و برنامه عمل آموزشی توافق شده بین دو کشور در روز دوم شهریورماه، مواردی را مورد تاکید و تصویب قراردادند.

   مقرر شد، دانشگاه علوم بهزیستی، میزبان هیاتی از وزارت صحت عامه افغانستان، برای بررسی جزئیات همکاری فیمابین در زمینه های توانبخشی ، سلامت روان و رفاه اجتماعی باشد. ضمن آنکه مسئولان اموربین الملل دانشگاه و وزارتخانه های بهداشت دو کشور، نسبت به تهیه برنامه عملیاتی همکاری بین دو کشور در زمینه های آموزشی و پژوهشی توانبخشی، سلامت روان و رفاه اجتماعی ، اقدام کنند.

 همچنین قرار شد تا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در زمینه آموزش دانشجویانی که از وزارت صحت عامه افغانستان برای تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی معرفی می شوند، همکاری کند.

 براساس توافقات انجام شده، مکانی تحت عنوان مرکز آموزشی، پژوهشی و توانبخشی در شهر کابل افغانستان همراه با تمامی امکانات حمایتی و پشتیبانی در اختیار دانشگاه علوم بهزیستی قرار می گیرد و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تامین نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف، به ارائه خدمات ازطریق این مرکز می پردازد.

 در ضمن ، هیات امنایی مرکب از سه نفر از سوی وزارت صحت عامه افغانستان و سه نفر نیز از طرف دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تشکیل خواهد شد تا زمینه های مختلف فعالیت را در مرکز یادشده بررسی کند، چرا که توفیق در ارائه خدمات درمانی مرتبط، زمینه مناسبی برای توسعه سطح خدمات آموزشی و پژوهشی را فراهم می کند.

  شایان ذکر است ، این توافقات ، مکتوب و به تائید دکتر" محمدعلی محسنی بندپی " معاون اموربین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دکتر" احمدجواد عثمانی " مدیرکل بین الملل وزارت صحت عامه افغانستان رسید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.