سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف 3خط تولید آبلیمو/ارجاع پرونده 51 واحد تولیدی متخلف به مراجع قضایی

تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است و بدلیل کیفیت بالا تا حد امکان نشان ایمنی و سلامت دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر هدایت حسینی گفت: برنامه ارتقای سلامت و کیفیت آبلیمو بدلیل وجود گزارشات فنی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارزیابی محصولات سطح عرضه از سال گذشته بصورت یک برنامه مصوب در اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در طی این برنامه، کنترل مستمر واحدهای تولید کننده آبلیمو و محصول آبلیمو در سطح عرضه انجام شده است.

حسینی اظهار داشت: به منظور اطمینان از سلامت و کیفیت آبلیمو در اولین قدم ضوابط صدور پروانه های بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به آنکه استفاده از روش‌های تولید قراردادی و نام‌های تجاری متعدد سبب بروز تقلبات و تخلفات در این صنعت شده بود، محدودیت‌ها از این جهت با همکاری انجمن صنفی مربوطه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در ادامه کنترل مستمر و نمونه‌برداری‌های متعدد از سال گذشته از سطح عرضه بعمل آمد که بر اساس نتایج آزمایشات بعمل آمده با محصولات و واحدهای تولیدی متخلف برخورد شدیدی نشده است. در حال حاضر در راستای اجرای این برنامه سه خط تولید آبلیمو در کشور بدلیل تخلفات متعدد توقیف و از تولید محصول ممانعت شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در تعداد 51 محصول آبلیمو با نام‌های تجاری متفاوت موارد عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اثبات شده است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ناظر به این واحدهای تولیدی پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان گفت: در عین حال تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است که بدلیل کیفیت بالا امکان اعطای نشان ایمنی و سلامت بعنوان یکی از نشان‌های عالی حوزه سلامت به آنها وجود دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
اسمشونومیگفتیدلابد
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
این نوع برخورد مسئولین شرم آوره
این همه از موج سرطان و... حرف میزنن ولی بعضی ها بخاطر منافعشان هیچ اقدام قاطعی انجام نمی دهند
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
حداقل اسم تولید کننده ها یی که آبلیموی با کیفیت رو تولید میکنن ذکر میکردید