سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام محمدعلی كشاورز به دانش آموزان فیلمساز مسابقه نور ابن هیثم؛

هنر یعنی شناختن سرزمینمان «ایران»

محمدعلی كشاورز بازیگر پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در پیامی دانش آموزان سراسر كشور را به فیلمسازی در مسابقه نور ابن هیثم تشویق كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ارتباطات و اطلاع‌رسانی مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم؛ متن پیام این هنرمند برجسته به شرح زیر است:

هرچند كه پیام‌دادن برای یک رویداد یا اتفاق مهم از آدم‌های مهم برمی‌آید و من خود را شایسته آن نمی‌دانم، اما به دانش‌آموزانی كه برای شركت در مسابقه نور ابن هیثم فیلم می‌سازند، توصیه می‌كنم گذشته خود را بشناسند و بدانند كه گذشتگان‌شان در عرصه ادبیات همچون مولانا، فردوسی، خاقانی و... یا شخصیت‌هایی علمی همچون ابن هیثم، ابوعلی سینا، زكریای رازی، جابر بن حیان و... كه بوده‌اند و چه كرده‌اند و چه تاثیری بر تاریخ علمی كشورمان گذاشته‌اند. بنابراین لازم است آن‌ها این بزرگان را بشناسند. نقش بی بدیل دانشمندان مسلمان را درک كنند و بعد زندگی‌شان را به داستان و فیلمنامه و بعد از آن نمایش، فیلم یا سریال تبدیل كنند.

ما هم وظیفه داریم برای انواع هنرهای نمایشی به ویژه سینما ارزش قائل باشیم و فرصت بدهیم آن‌هایی كه دغدغه فرهنگی دارند و نه آن‌هایی كه به دلیل وجود بعضی روابط سراغ فیلمسازی می‌روند، درباره مفاخر و مشاهیر ایران و اسلام آثاری تولید كنند. بزرگان كشورمان نیز همواره بر دانستن تاكید كرده‌اند. برای مثال مولانا شاعر برجسته كشورمان برای اولین بار از عطار نیشابوری تاثیر پذیرفت و وقتی به تركیه رفت و در آن كشور اقامت گزید، همچنان خود را از دانستن و مكاشفه و تحقیق مبری ندانست و پیوسته كوشید تا درباره نویسندگان و شاعران برجسته دنیا بداند و بخواند. همین موضوع او را به یک چهره جهانی تبدیل كرد. خدمت‌كردن به كشور چنین معنایی دارد.

نوجوانان و دانش‌آموزان ما باید در عرصه‌های فرهنگی همچون تئاتر و سینما به شناخت بهتر شخصیت‌های علمی روی بیاورند. فیلمسازان هم باید از  متخصصان و اهالی فن كمک بگیرند نه صرفا سرمایه‌گذارانی كه دركی از هنر ندارند و به واسطه ثروتشان به این حوزه وارد می‌شوند.  

من همچنین به نوجوانان و دانش‌آموزان می‌گویم كه هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست. هنر به معنای شناخت سرزمینمان و چهره‌های برجسته آن است. امیدوارم كه دانش‌آموزان فیلمساز در این مسابقه موفق و پیروز باشند و باز هم درباره تاریخ علم و دانش كشورشان فیلم بسازند. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.