سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش گاردین: غربی ها، حملات تروریستی پاریس را به نفع خود مصادره کرده اند

گاردین در گزارشی نوشت: غربی ها حملات تروریستی پاریس را حمله به تمدن و ارزش های اروپایی می دانند و سایرین را از این موضوع مستثنی کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در گزارشی نوشت: سیاستمداران مطرح غربی در سخنرانی های مختلف، اروپا و غربی ها را تنها قربانیان گروه تروریستی داعش دانسته اند. 

در این گزارش آمده است: "جب بوش" – فرماندار پیشین فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – حملات تروریستی پاریس را به تلاشی برای نابودی تمدن غرب تعبیر کرد. "روپرت مرداک" – سرمایه دار آمریکایی-استرالیایی و سهام دار اصلی شرکت نیوز کورپوریشن – حملات تروریستی پاریس را حمله ای علیه تمامی بشر نمی داند و از آن به تهاجمی علیه تمدن غرب نام برده است. "ایان مارتین" – مفسر و نظریه پرداز – نیز حملات تروریستی پاریس را حمله به تمدن غرب، دموکراسی، آزادی بیان، قانون و رفاه تعبیر کرد.

این درحالیست که نگارنده گزارش حملات تروریستی پاریس را نه تنها حمله ای به تمدن غرب، بلکه تهاجمی علیه کل بشریت و تمدن شرق دانسته است. از این رو، نگارنده گزارش می افزاید: استانبول، قاهره، اسکندریه، بیروت، بغداد و بیت المقدس نیز ریشه های عمیق تاریخی دارند و فرهنگ و مذهب آنها  قرن هاست که با هم درآمیخته است. برخی از این کشورها قربانی حملات تروریستی داعش بوده اند. از این رو نمی توان گفت تمدن غرب تنها قربانی گروه های افراطی چون داعش است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.










 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.