سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدیدات سایبری آمریکا علیه چین پایانی ندارد

به‌تازگی مسئولان سایبری آمریکا، حتی بعد از توافق با چین، سخن از انتقام از این کشور و شروع جنگ سایبری علیه چین می‌زنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به‌تازگی مایکل راجرز، مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا و فرماندهی سایبری این کشور، در جریان نشستی در شهر واشنگتن اعلام کرد، چین مانند هر کشور دیگری نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیر است.

وی افزود حملات سایبری چین می‌تواند موجب اقدامی تلافی‌جویانه و ناخوشایند نسبت به این کشور شود.

راجرز خطاب به مقامات چین گفت: ایده‌ای که موجب شده بود شما خارج از مشکلات جهانی قلمروی سایبر قرار بگیرید، دیگر جواب نمی‌دهد.

مدیر سازمان امنیت ملی که همیشه در سخنان خود سعی می‌کند آمریکا را مظلوم جلوه دهد و از حملاتی که به این کشور شده صحبت می‌کند، این بار نیز شرکت‌های خصوصی آمریکا را قربانی حملات چین دانست و افزود: چین، اطلاعات به سرقت رفته را با شرکت‌های خود به اشتراک می‌گذارد، در حالی‌ که آمریکا چنین کاری انجام نمی‌دهد.

سخنان وی که به‌ظاهر آمریکا را مدافع حریم خصوصی نشان می‌دهد، در حالی بیان شد که چندی پیش بعد از حادثه‌ی تروریستی پاریس، مدیر پلیس فدرال آمریکا و پیش‌تر دولت اوباما، از شرکت‌ها خواستند با ایجاد نوعی "در پشتی" اجازه‌ی دسترسی به پیام‌های رمزنگاری‌شده‌ی افراد را به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بدهند.

به‌علاوه سازمان امنیت ملی آمریکا بعد از افشاگری‌های اسنودن، سرویسی به نام "NSA Flix" راه‌اندازی و شروع به انتشار اسناد جاسوسی خود از طریق آن کرد.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.