سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند گسترش وقف مثبت است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی از راه های گسترش فرهنگ وقف را تبیین آثار مثبت این سنت دانست و گفت: با معرفی آثار وقف می توان واقفان را راغب کرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمد حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) گفت: این روزها کمی نسبت به حسنه وقف اقدامات کمرنگتری نسبت سنت وقف از سوی مردم صورت گرفته است.

وی علت این مساله را این گونه تشریح کرد: این روزها به خاطر خیرات و مبراتی که در میان مردم رایج است و موسسات خیریه ای که در جا های مختلف تشکیل شده و مردم به بسیاری از کار های خیر می پردازند  و اگر چیزی را می خواهند در راه خدا انفاق کنند به این موسسات پرداخت می کنند و کمتر به فکر وقف دائم هستند.

حجت الاسلام اختری ادامه داد: علت دیگر تبلیغات است و باید در مساله وقف تبلیغات بیشتری صورت بگیرد تا جامعه نسبت به این موضوع دارای آگاهی شوند و ثمرات وقف و منافع آن را باید به اطلاع مردم رساند.

وی به نقش صدا وسیما،علما و وعاظ در تبیین آثار وقف اشاره کرد و افزود: اگر اجر وقف و ثمرات و برکات آن و تاکیدات قرآن کریم و روایات در این خصوص را برای مردم تبیین کنیم آن ها بیش از گذشته به این اقدام راغب خواهند شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) خاطرنشان کرد:مردم از آثار وقف به خوبی مطلع نیستند و باید با نشان دادن وقف ها و موقوفات موجود و اثرات مثبت آن ها مردم را به این موضوع راغب کنند.

حجت الاسلام اختری یکی دیگر از نکات مهمی که باید برای گسترش فرهنگ وقف به آن توجه کرد اطمینان بخشی به مردم دانست و خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که باید مردم را مطمئن کنیم از این که سازمان اوقاف حافظ اهداف واقف است و هر گونه ای که در نظر واقف است طبق آن عمل می شود.

وی یادآور شد: در زمان طاغوت ظلم زیادی در مورد موقوفات صورت گرفته است اما پس از انقلاب اسلامی روند خوبی در این زمینه پیش گرفته شده که روند فعلی باید ادامه یابد.







انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.