سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص سهم20درصدی صندوق کشوری تجهیزات توانبخشی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم بهزیستی

با اختصاص سهم20 درصدی صندوق کشوری تجهیزات توانبخشی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی میتوانیم شاهد اقدامات ارزنده‌ای در این عرصه باشیم.

پیشیاره مدیر توسعه فناوری سلامت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: مرکز رشد، مالکیت فکری و ثبت اختراعات، تدوین استانداردها، ارزیابی پروتکل ها و تجهیزات و اختراعات بین المللی (پتنت و گرنت ) زیر مجموعه واحد فناوری سلامت دانشگاه را تشکیل می دهند.
 
وی تصریح کرد: در کنار بازنگری ساختار واحد فناوری سلامت ، درصدد تشکیل جلسات شورای فناوری دانشگاه بطور منظم ، منسجم و ثابت هستم و تلاش خواهم کرد تا موانع دست و پاگیر و بروکراسی که در برخی مواقع ، عامل بازدارنده است، به حداقل برسانم .
 
مدیر توسعه فناوری سلامت همچنین گفت: با توجه به جهت گیری مقام معظم رهبری و ریاست محترم دانشگاه که افق جدیدی را در ارتباط با جایگاه دانشگاهها در کسب رتبه های علمی و شاخص های سودآوری و ارزآوری از طریق فعالیت های علمی و اقتصادی باز کردند، باید به فکر نگهداری جوانان نخبه کشورمان در داخل باشیم ، چراکه کشورهای پیشرفته همچنان به دنبال جذب مغزهای علمی دیگر کشورها هستند و حتی از طریق مهاجرت دانشمندان و نخبگان به آن کشورها، اقامت و ازدواج در آنجا ، ضریب هوشی نسل آینده خود را بالا می برند .
 
وی افزود: متاسفانه جذب جوانان تحصیلکرده از طریق آن کشورها، در زمانی صورت می گیرد که فرد رشد و پرورش یافته و تا مقطع دکترا پیش رفته و در زمانی که باروری دارد و می تواند برای کشورش مثمر ثمر باشد ، جذب دیگر کشورها می شود و از توانمندی او ، کشورهای دیگر استفاده می کنند ، درصورتی که باید شرایطی را فراهم کنیم تا از توانمندی جوانان کشورمان در داخل کشور استفاده کنیم و این، با ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه و فراهم کردن عوامل تسهیل کننده ، امکانپذیر است .
 
دکتر پیشیاره تاکید کرد: یکی از شاخص های دانشگاه، فناوری سلامت است که چگونه می تواند به بار بنشیند، دانشجویان شیوه نوآوری و تخیل خلاق را یاد بگیرند و مهمتر آنک خودباوری داشته باشند ، که می توانم مقاله بدهم و مقاله ای بنویسم که در مجلات سطح بالای جهانی به چاپ برسد .
 
وی با اشاره به سابقه 20 سال فعالیت بالینی و کلینیکی ، تصریح کرد: در زمانی شرکت های دانش بنیان مطرح شدند و بسیاری از هیات علمی دانشگاهها ، در این شرکت ها عضو شده و فعالیت خود را آغاز کردند ، ثبت شرکت انجام دادند ولی حالا که می خواهند محصول تولید کنند ، مسایل مربوط به فناوری سلامت مطرح می شود .
 
مدیر توسعه فناوری سلامت همچنین با اشاره به اینکه یکی از بالاترین بودجه ها در وزارت بهداشت، مربوط به واحد فناوری سلامت است ، ادامه داد: با توجه به اینکه  20 درصد سهم صندوق کشوری تجهیزات توانبخشی وزارت بهداشت نیز به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اختصاص یافته ، امیدوارم در راستای تحقق اهداف کلان دانشگاه بعنوان محور و قطب توانبخشی در کشور، بتوانیم از طریق تزریق بودجه ، اجرای هم اندیشی و کارگاههای آموزشی ، اساتید و دانشجویان را  در این زمینه توانمند کنیم .
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.