سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

قضاوت شغل نیست بلکه منصب الهی است

سخنرانی علمی با موضوع آینده شغلی دانشجویان رشته حقوق به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاداسلامی واحدآیت الله آملی برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ دادستان آمل با اشاره به اینکه همیشه حق در برابر تکلیف قرار گرفته است تصریح کرد : علم حقوق در یک کلام علم شناخت باید ها و نباید ها ست .

علی طالبی با اشاره به مزایای رشته حقوق برا ی کسی که در آن رشته تحصیل می کند اظهار کرد : علم حقوق به دانشجوی حقوق یاد میدهد حداقل خودش مرتکب جرم نشود و باید ها ونباید های جامعه را بفهمد .

دادستان آمل با اشاره به اینکه قانون به مقتضیات زمان و مکان قابل تغییر است تصریح کرد : باید ها ونباید ها در علم حقوق در جمهوری اسلامی برگرفته از فقه پویای اسلامی است .

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان رشته حقوق برخی نگران آینده شغلی خود هستند گفت : براساس برنامه پنجم توسعه قوه قضاییه سالانه 800 قاضی جذب دستگاه قضا مینماید .

طالبی با بیان اینکه یکی از انگیزه های دانش آموختگان رشته حقوق قضاوت است تصریح کرد: البته در نظام جمهوری اسلامی قضاوت شغل نیست بلکه منصب است و قاضی با یک واسطه حکم خود را از نماینده عالی مقام معظم رهبری یعنی ریاست قوه قضاییه دریافت می نماید .

دادستان آمل با بیان اینکه در زمان رژیم طاغوت قضات حکم خود را از شاه دریافت میکردند تاکید کرد :امروز قاضی نظام اسلامی به واسطه حکمی که دریافت می کند منصب قضاوت دیگر یک منصب ولایی است .

طالبی یکی دیگر از شغل های مورد توجه را وکالت دانست و اظهار کرد : وکلا هم شان قاضی در کشف حقیقت هستند و وکالت از شغل های خوبی است که در کشورما هم رواج خوبی یافتهاست چه وکلای ماده 187 وچه وکلای کانون وکلا هر دوگروه شریف هستند .

دادستان آمل با بیان اینکه در حال حاضر وکلای شرافتمندی داریم ، تصریح کرد :امیدواریم هرفرد ایرانی این توجه را پیدا کند که یک وکیل برای خودش داشته باشد .

وی در پایان دوشغل سردفتری و مشاورحقوقی را نیز از جمله شغل هایی دانست که دانش آموختگان حقوق میتوانند در انها فعالیت نمایند .

انتهای پیام /ش

برچسب ها: قضاوت ، شغل ، نیست ، بلکه ، منصب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.