سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوکیسه‌ها هرگز در تاریخ بی‌رحم ادبیات نام ماندگاری ندارند

ادب دوستان نوکیسه‌ای که دولت مستعجل هستند، هرگز در تاریخ بی‌رحم نام ماندگاری ندارند.

حمیدرضا شکارسری، شاعر در خصوص جایگاه شاعران و نویسندگان نوکیسه در تاریخ ادبیات ایران پس از طرح این سوال که ما درچه زمانی نوکیسه در ادبیاتمان نداشته‌ایم، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نوکیسه‌های ادبیات همیشه بوده‌اند و در حاشیه ادبیات به سر می‌برده‌اند؛ اما به دلیلی نامی برای خودشان به هم می‌زدند و کیسه‌ای می‌دوختند.

این شاعر با اشاره به اینکه  نوکیسه ها امروز با اهرم‌هایی که در دست دارند خود را مطرح می کنند، اظهار داشت: امروزه برخی از نوکیسه‌ها ناشر هستند و بقیه آن‌ها هم ستون‌های ادبی روزنامه‌ها و سایت‌ها را در دستشان گرفته‌اند و از این جهت نامی برای خودشان دست و پا کرده‌اند، اما تا زمانی که خودشان را در شعر، نثر و مراکز نشرشناخته شده و تخصصی اثبات نکرده باشند جایی در تاریخ ادبیات ندارند.

شکارسری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه چه نویسندگانی در دوره معاصر ادبیات شناسنامه‌دار هستند، گفت: در روزگاری به سر می بریم که روزگار کثرت و تنوع بوده و تغییرات سریع اتفاق می‌افتد. بنابر این شناسنامه دار شدن و ویژه بودن در ادبیات بسیار دشوارتر از دهه های قبل است.

وی ادامه داد: با این حال باید گفت که ما در دوره معاصر ادبیات نیز شاعران شناسنامه دار داریم و کسانی بوده اند که دولت مستعجل نبودند و گاه دهه ها کار شاعری کرده اند و کارشان مستمر بوده است.

این شاعر اظهار داشت: هنوز هم می توان کسانی را پیدا کرد که ایجاد موج هنری می کنند و نوآوری هایی را از خود نشان می دهند که در تاریخ ادبیات ایران ماندگار است.

شکارسری افزود: امروزه می توان افرادی را شناسایی کرد که نه تنها استمرار کار داشته اند، بلکه امروزه بسیار بسیار پرکار هستند و آثارشان از لحاظ کمی قابل توجه است.

وی خاطر نشان کرد: هنوز هم نویسندگانی هستند که نوع نوآوری دارند و می پذیرم که در حال حاضر شاعران دارای شناسنامه داریم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.